söndag 24 juli 2011

Nu är sista stenen på plats!!

Jajemen! Nu är murarna på plats, och sista kantstenen satt! (ljuger lite, har en mur till som ska på plats till, den ska vara istället för slänten som har blivit ner mot ån efter dräneringen, men den är inte högst på listan, och kommer inte heller att direkt synas uppifrån huset, så den får vänta lite) Nu är det sååå fint här! Lite som ska fixas runt omkring, men det tar sig! Eller ja, lite kanske är en underdrift, men det mesta är gjort! Ska ta lite bilder i morgon tänkte jag.

Det har vart fullt ös idag, fått massor gjort! Pappa och Christian har grejat med muren större delen av dagen, jag har under tiden, passat på att byta sängkläder, baka morotskaka till Christians kalas, sett till att alla katter fått så mycket gos de vill ha, mamma, farmor och Inga kom på besök, och vi fikade allihop. Passade sedan på att smita iväg en stund, hade för ett bra tag sedan lovat att ha träning för Alma, Emma och Klara, så det blev lite häst mitt under dagen med. Måste erkänna att det var skönt att komma ifrån en liten stund ;) Fick rida både Pirat och Dolittle en liten stund var, de båda hade helt andra tankar idag än på att jobba... men det blev bättre!
När jag kom hem igen blev det kattgos med bonusgänget och mina egna. Göran och Susanne kom hit, och Göran hjälpte oss att svetsa gårdspumpen, den har haft en lång spricka, ser mycket bättre ut nu, tack Göran! Och sedan kom jag igång med den planerade källarstädningen med allt var det innebar, har totalt fyra rum där nere, så det tog lite tid. Gjorde allt ifrån att dammsuga till att göra rent tvättmaskinen grundligt. Och så fick jag burit ut veden, den gamla pannan har ju gett upp, så det är ingen ide att ha kvar den inne. Ska ha jordvärme sedan, så elda ska vi inte göra mer där nere. fick i och med det burit ut vedlåren till sophögen med. Kan säga att det hade flyttat in mååånga spindlar, framförallt i pannrummet... Äckliga!! Men nu är det ett gäng spindlar mindre, och det ser riktigt bra ut måste jag säga :)
Nu är det bara fönstren kvar som behöver putsas i källaren, men det får vänta till de är målade, väntar just nu på att kittet ska torka ordentligt innan jag kan göra det.
Strax innan nio ikväll blev jag klar och insåg då att jag glömt äta under dagen, haha, har man fullt upp så har man!!

I morgon väntar ytterligare städ, och en massa annat. Synd att liksom ta det lugnt på semestern, eller hur ;) Och så blir det en träning för Becky och Bolero, det ska bli trevligt! Blir mycket jobb med sidförande rörelser tänkte jag. Skulle ta och ladda kamerabatteriet med, så jag kan ta med mig kameran till träningen, glömde det till idag... Attans...
Nu tror jag nog att det är dags att besöka kudden, känns som att det kan sitta bra med lite sömn nu!
Go'natt!!


Jag och Bolero!

2 kommentarer:

  1. Oj, vad du håller igång!:) Duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Men jag får sota för det med, hur trött som helst idag ;) men skam den som ger sig!

    SvaraRadera