lördag 23 juli 2011

Tankarna går till Norge...

Det som hänt i vårt grannland är ofattbart.
Hur kan det rymmas så mycket hat i någon människa som kan få denne att begå ett sådant här overkligt brott?
Jag kan inte förstå. Och det är många andra med mig som inte heller förstår.

Jag har inte lätt att sortera ut mina tankar just nu vad det gäller allt som hänt, det är mycket som gör mig frustrerad, ledsen och vansinnigt förbannad.
Hur kan någon ta någon annans liv, i detta fallet upp över 90 liv, varav merparten var ungdomar?? Bara för att han tyckte att de inte tänkte på rätt sätt. För vad jag förstått så ska det vara det som är orsaken.

Har sett en del inslag på teven, hört på radion och läst i tidningarnas nätupplagor och det ter sig bara overkligt. Ser ut som en kass film när de visar bilder från ön där så många ungdomar miste livet. Och från den bombade byggnaden, det ser bara overkligt ut.
Men det är dessvärre verklighet.

Nu ikväll och ett bra tag framöver går mina tankar till alla drabbade i Norge.
Till alla de som blev utsatta för dessa overkliga händelser. Till alla de som mist sitt liv. Till alla familjer, släktingar och vänner som mist någon i denna tragiska händelse.
Må alla de som mist sina liv få vila i frid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar