måndag 7 november 2011

Ett väldigt varmt välkomnande hem!

Idag blev jag allt välkomnad med öppna tassar när jag kom hem ;)
Varför??
Jo, jag hade med mig kattmaten hem som vart slut i en vecka.
Nej, dom har inte vart utan mat under tiden, de äter två olika sorters foder RC Indoor och RC Siames :) Indoor har dom framme jämt, och Siamesmaten får de till kvällen. Varför de får två olika är att de egentligen bara ska äta Indoor, men tycker att de behöver tugga lite mer, därav Siamesmaten med som har mycket större kulor. Och så är den lite som nattagodis ;)
Siamesmaten tog slut förra veckan, och fanns inte i butiken, så de fick vänta med den till den kommit in. Vilket de tyckt vart väldans tråkigt. För det är den som är godast ;)

Men i em kom jag hem med denna påsen. Det blev ett väldans tjatande tills jag öppnade påsen och slängde till dom en näve! Och de åt som bara den. Beata var så nöjd med sin saknade mat att hon småmorrade när hon tuggade, haha!
De andra två tyckte den var minst lika god som Beata men vart inte riktigt så utrycksfulla ;) De fick inte komma för nära henne, då fräste hon, flyttade de ändå inte på sig så åkte de på däng :)

Så ja, idag var jag allt populär när jag kom hem!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar