måndag 14 november 2011

Intervjuad av radio idag

Jajemen, blev uppringd av Lovisa i morse som arbetar på radion och frågade om jag ville vara med... En mycket skeptisk jag blev övertalad om att vara det och fick vänta på att en reporter ringde upp.
Jag som kan bli redigt nervös för mindre vart ju helt uppe i varv där en stund! Men det gick bra.
Anledningen är att de ville få en röst som är upprörd över denna vägen, som dessutom bott längs med den hela livet.
Grundorsaken var ju olyckan i lördags.
Jag pratade med reportern via telefon, jag var ju i skolan och det var svårt att få till tid för en "riktig" träff. De skulle även prata med Susanne och eftersom hon var hemma och de kunde åka hem till henne och prata med henne, blir det hon som är med i radion. Men mina åsikter kommer att återges som citat på webben och i reportaget. (gör inte mig så mycket ;) )
Vet att även kommunfullmäktige är intervjuad med, och där verkade det inte bli så upplyftade svar, han verkar inte särskilt intresserad av att en gång- och cykelväg längs med Töllsjövägen. Det finns det som är värre'... Jaha, det är alltså meningen att folk ska sätta livet till och det är inte så noga??
Åt h***ete med alltihop säger jag bara.
Har dock inte hört intervjun med honom än. Allt kommer i morgon, det ska bli riktigt intressant att höra. Så alla; håll öronen öppna i morgon, lyssna på P4 Sjuhärads nyheter!!

Något som är helt säker på är att nu ska det startas namninsamlingar. Så kanske de så småningom fattar att detta är allvar, DENNA VÄGEN ÄR FARLIG!!! Och det är fler än vi som tycker det...


Vila i Frid Gunnar
Offer för Töllsjövägen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar