fredag 4 november 2011

Kulig mysdag väntar!!

Började dagen med att gå ut och ge fåglarna lite mat, och kunde inte låta bli att stå kvar en stund för att bara lyssna på allt härligt kvitter. Väl inne igen lyssnade jag vidare på ett annat sorts kvitter -från katterna när de spanade på fåglarna utanför ;) Tycker det låter mysigt med vilket som!

Jag och Beata har suttit och gosat i soffan nu en stund, samtidigt som jag kollat runt på nätet. Tar en lugn morgon idag, till skillnad från alla de andra dagarna de senaste veckorna.
Dagen kommer att fortsätta i samma anda, jag ska åka till Borås och möta upp Anna och vi ska ha en alldeles underbart tjejig dag hade vi tänkt! Det blir allt från thaimassage till god middag och shopping, kan det bli bättre?? Åker om en timma, ska bli så kul!

Gårdagen bjöd på både ridning och städning. Nu är det ju dags för stora höststädningen så här inför advent, så jag har börjat med att städa alla skåp i hela huset (många..) har några i köket kvar, och hela källaren är klar. Så är det gjort när det är dags för att ta tag i resten. Skönt.

Ridningen gick väldans bra tycker jag, Ville var lugn den större delen av tiden, och gick i en lite lägre form så att han kortade ihop sig och ryggen kom upp. Detta passet var för mig det kämpigaste passet muskulärt, enveten som jag är pressade jag mig mer än vanlig vad det gäller traven och galoppen. Med tanke på att det oftast bara är ridning en gång i veckan för mig så känns det... Det var först mot slutet han blev lite väl hastig, jag var trött i varenda muskel och orkade inte sitta emot honom något vidare, så avtravningen vart väl sådär... Han vart lite trött han med, så han började springa istället för att jobba, lättare så tyckte han. Men överlag var det ett trevligt pass!! Resultaten för mig idag är en skön träningsvärk ;)


Beata på grönbete :)

3 kommentarer:

  1. Vill du vara med och tävla om det nya pannbandet från hansbo? Anmäl dig då på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Hej,en fråga kommer bilderna snart?
    vill inte sressa dig men det har tatt tid.
    Ses,
    kramar från elin

    SvaraRadera
  3. Carro: Kul det ska jag vara!!
    Elin: De kommer så fort jag hunnit gått igenom dem och hunnit beskära dom. Har dessvärre inte många minuter över, så fort jag får det kommer dom.

    SvaraRadera