onsdag 9 november 2011

Resultatet från förmiddagens besök på sjukan...

Ja, kan ju inte påstå att jag gick därifrån med ett klart svar, utan ett ganska svävande.
Läkaren böjde, bände, klämde och tryckte på knät, och jag ska inte sticka under stolen med att jag uttryckte mig med mindre fina ord just då... för jäklar vad ont det gjorde.

Han kunde inte komma fram till exakt vad det är för fel utan ytterligare undersökningar (vilket jag kan förstå, finns ju en del prylar inne i knät). Men jag har fått en remiss till en magnetröntgen. Och till sjukgymnasten.
Hoppas det går fort tills röntgen. Vill veta.

Det han kunde säga var att det kan luta åt att menisken inte mår bra, alternativt korsbanden... och det tycker jag inte känns så vansinnigt kul. Fick redan idag fylla i papper om operation, så det är förberett om det skulle bli aktuellt efter att svaren från röntgen kommit, så att det skulle gå fortare...

Men, men, det är bra att det tas tag i detta nu, så det inte blir värre. Det kan ju vara så att det inte visar något med (hoppas, hoppas!!), så det är bara en ordentlig träning som gäller för att stärka upp det.
Får som sagt se vad det visar, så länge får jag hoppas på att det inte är så farligt!


2 kommentarer:

  1. Usch! Jobbigt att inte veta! Hoppas du slipper operation.

    SvaraRadera
  2. Aha, väntan är det jobbigaste... Ja, det hoppas jag med, så mycket!

    SvaraRadera