lördag 26 november 2011

Städnörd?? Jag?? Nää... eller jo det kan man nog säga...

I morgon är det dags för 1:a advent. Svårt att tro om man ser till vädret.
Men inne i huset har julkänslan börjat infinna sig! Städade i 6 timmar igår, och när jag var färdig med det så var det dags för att plocka fram ljusstakar, gardiner och dukar. Julpyntet får vänta ett liiitet tag till. Vart lite (läs mycket) sur på ljusstakarna, vart så otroligt redig och köpt ledlampor till dem (miljövänligt och oootroligt billigt för plånboken om man jämför med de vanliga glödisarna, även om de är lite dyra i inköp, så lönar det sig!) men inte tänkte de fungera. Nänä. Christian satte sig och pillade med detta en stund och vips så lyste dom som dom skulle :) Mitt i allt ihop var jag ute och satte upp ljusslingan vid ladan med ;) Och så strök jag nästan alla gardinerna och dukarna, var färdig nån gång framåt nio-halvtio ;) 
Eller färdig vart väl fel ordval, det återstod en del pill med gardinerna idag med, bl a att åka till farmor och lägga upp ett par av dom. När det var fixat och det sista gardinerna var strukna och upphängda så gav jag mig på den numera gigantiska tvätthögen... Jösses vad mycket det blir när man storstädar! Och så grävde jag ur det sista i torpargrunden där vi rivit upp golvet. Så nu ska det vara köras in singel dit och sedan kan vi börja lägga igen golvet igen, gött!! Var en sväng i djuraffären med, kattens dag, självklart ska detta uppmärksammas! Köpte en ny klösbräda till tjejerna, behöver ersätta en, Beata har tuggat(!) sönder en av dom... Men den tar jag inte fram förrän på julafton :)

Mellan allt detta har jag passat på att ta ett helt gäng med myspauser hos katterna i ladan. I morgon kommer bästa Anna och hämtar dom, så man får ta tillvara på tiden!! Två veckor har gått fort må jag säga. Kommer kännas tomt när de åker hem igen! Men jag har ju mina tjejer, det är tur!!

I morgon ska jag verkligen ha helg. Är helt slut! Blir ett besök på Åhaga Julmarknad, kanske lite julbak, och så kommer Anna förbi en sväng. Christian ska spela match på kvällen, så jag får se vad jag hittar på då. Lugnt lär det bli i alla fall!
Får väl se vad vädret bjuder på med. Stormvindar är utlovade, hoppar det inte blir så farligt. Tycker inte om när det tar i så med vinden. Men inte mycket att välja på, bara att ta, och på måndag hoppas vi på bättre väder igen!
Sunny förra julen, sötnosen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar