söndag 13 november 2011

Vilket härligt dressyrpass!

I morse var det dags för dressyrträning för Erika.
Var inte jätteladdad, men tänkte att jag nog kommer igång.
Och det gjorde jag, och Ville med!! Vilket roligt pass! Vi kunde dessutom vara utomhus -en bonus! Väldans synd att inte kameran var med dock. Hade vart kul!!
Vi fick arbeta med galoppen efter en självständig uppvärmning. Ville var lugn och sansad, lite sned och ojämn i kontakten, men det blev riktigt bra, såpass att han bytte sida och blev starkare i den andra... snopet ;) Men fick rätt bra koll på det tillslut.
Galopparbetet bestod av samling och förvänd. Den vänstra galoppen satt som en smäck, Ville hade lite tendens till att dyka lite, men det var inte så farligt. Han var rund och härlig i galoppen, och lyssnade riktigt bra! Sedan fortsatte vi med högergaloppen, där är han svagare. den rättvända kändes väldigt bra ändå, men den förvända sket sig. Han behöver stödet från vänster skänkel rätt mycket här och eftersom jag är svag i det benet i och med knäet så kunde jag inte erbjuda honom det. Surt. Lite förvänd fick vi till i höger dock, innan han kastade sig iväg och antingen bytte, eller galopperade åt sidan.
Men trots den sista förvända som inte satte sig så är jag så nöjd med passet! Fick bra hjälp av Erika och Ville var som vanligt rolig att rida. Det är en sådan här känsla jag vill ha när jag tränar!!
Om ett par veckor är det dags igen, då är det träning för en domare. Det ska bli riktigt roligt! Ser fram emot det! För övrigt är det sista ordinarie lektion för mig på torsdag. Trist. Men ibland har man inte mycket val. Kan väl komma igen snart hoppas jag!! Tills dess hoppas jag att det blir flera sådana här träningar jag kan vara med på!!
Och tack Erika för en toppenträning, du är grym!!


Från i somras, foto by Becky!!

3 kommentarer:

  1. Du kan väl kolla om några av tjejerna som rider för dig vill rida för Annelie (domaren) , så att det blir av.. Vi är ju för få nu.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Har redan börjat ragga folk till den ;) Som det ser ut så har jag fått tre som vill vara med :)

    SvaraRadera
  3. Ja men då borde det bli av. Vad bra. /E

    SvaraRadera