lördag 19 november 2011

I torsdags var det dags för sista ridningen... :(

Sorgligt men sant, i torsdags var det sista lektionen. Vill verkligen fortsätta, men ibland så är det bara så att ekonomin sätter stopp. Men jag kommer igen -lita på det!
Det blir ju visserligen inte totalstopp vad det gäller allt med ridningen, ska vara med på lite dressyrträningar och ev klubbtävlingen med. Blir förhoppningsvis lite privathästridning med :)

Men i torsdags vad det sista ordinarie lektionen. Hoppades som vanligt på att det var på Villes rygg jag skulle sitta, men denna sista gång blev det inte så. Han hade kolikkänningar, och promenerades, och veterinären var ute och gjorde koll på honom. Dock så var det inte så allvarligt, vilket var väldigt skönt! Ville-plutt, inte vara dålig pojk!

Istället fick jag rida Yellow, satt senast på hans rygg förra hösten, på klubbmästerkapet i hoppning, det ni ;) Jag ska vara ärlig och säga att jag glömt av hur rolig han är att rida!
Visst han kan vara rätt stum och kort i steget, men det går att jobba sig ur.
Började med mycket skritt, med vikt på att han inte skulle gå emot inner skänkel. Sedan i traven fick han länga och korta stegen, i galoppen fick han mest busa lite till en början, för att sedan jobba på allvar.
Det kändes som att det blev ett bra resultat av passet! Herr Gul vart inte så stum i steget, lyfte bättre på sina ben, kunde länga och korta sig i båda trav och galopp, och kändes riktigt mjuk!
Nu så här känns det ännu mer surt, jag vill fortsätta rida både Ville och Yellow. Det är ju så kul! Underbart när man känner av resultaten, och det ju då man ännu mer vill fortsätta!!

Men, men, hoppas på att jag snart ska vara på g igen, tills dess får jag vara glad för de tillfällen jag får rida!


Vackre Ville!!


Yellow och jag förra hösten på en hoppträning!

4 kommentarer:

  1. Vad mysig bloggen blev när du gjorde om den! :D
    Gillar också headern skarpt! ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker det!
    Hihi, jag misstänkte att du skulle gilla den ;)

    SvaraRadera