tisdag 23 april 2013

Akta så ni inte blåser bort!!

Jisses så det blåser, ska det aldrig sluta??
Jaja, inte mycket man kan göra åt det, bara att gilla läget, man får i alla fall en fluffig frisyr av detta vädret ;) 

Jag ska snart pysa iväg till stallet, göra i ordning det och pyssla lite, känner att jag behöver få göra annat ikväll, för jag har vart duktig tycker jag, suttit med ett arbete om bröstcancer, och det jag har fått ihop känns rätt så ok, är ganska nöjd, hoppas gruppen tycker samma sak ;) Hoppas vi kan bli klara med det på torsdag så den saken är ur världen, hyfsat åtminstone, den ska ju redovisas sen med.

Mina vårkänslor spirar för fullt, och eftersom jag inte är som alla andra så visar det sig med att jag vill städa. Jag vill röja runt här hemma, vända upp och ned på allt, så att det blir så rent det bara kan bli! Villvillvill!!! Och likadant i stallet, vill röja!! Fixa och dona, inte bara för att det är vår, utan att det känns som att vi är på gång ordentligt nu!! Vill städa, putsa, skapa ordning, ja, allt det där som legat på is under höst och vinter, energi, ork och hälsa har ju trutit hos både oss och hästarna. Det vardagliga har naturligtvis blivit gjort hela tiden, men annat, som ordningen i sadelkammaren till exempel, det har fått komma i andra hand. Men nu!! Nu ska det bli ordning :) 
Så det så :)

På fredag ska jag ta mig en sväng förbi Göteborgs Horse Show efter skolan, och det ska bli hur kul som helst!! Kommer att gå på mässan, inte in och se tävlingarna, men det räcker gott för mig :) Det är himla kul, synd bara att man har en studentkassa, dvs är luspank ;) Men det gör inte så mycket, det är inte massa grejer man blir duktig av inom hästvärlden, det är umgänget med hästarna :)

Nä, nu gör jag mig redo för stallet!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar