fredag 5 april 2013

Välkommen våren!!

Visst känns det som att våren anlänt på allvar? 
Är precis hemkommen från stallet, vi gick en halvtimmes promenad med hästarna, och solen lös så lågt att vi fick välja en annan väg, vi såg ingenting framför oss, kändes lite faligt med tanke på att bilarna har en tendens att komma i en väldig hastighet. Fåglarna kvittrade och trots att nattkylan fortfarande sitter i ordentligt så är det ändå inte råkallt, och det värms fort upp. Det gick från minus sju till minus tre på bar en timma. Det är skönt!! Perfekt start på dagen!!
Med detta att våren kommer så vaknar även min lust till att städa och göra i ordning här hemma. Då menar jag inte bara lite lätt, utan en vårstädning a'la storstädning. Vänder upp och ner på allt, öppnar upp och set till att damm som gömmer sig i hörnen och vrår försvinner, och det tar tid! Men det är värt det!! Det känns så ingrott nu och när det är rent och färdigstädat så mår jag fint :) Även ute vill jag komma igång, känns som en salig oreda i alla land, men än är det för fruset i baken, så jag får snällt vänta med det. Men snart! 

Jag älskar våren med allt vad den innebär, finns ingen bättre årstid!!!

Vårglädje!!

4 kommentarer:

  1. Instämmer helhjärtat, det är underbart när våren kommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!! Bästa årstiden tycker jag, härligt när allt vaknar till liv!!

      Radera
  2. harvade paddocken idag, snacka om vårkänslor! Tvättade även 4-hjulingen, smutsig 4-hjuling= blötmark=vår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jamen, våren har sina sidor ;) Klockrent tecken! Vårkänsla på topp nu!!

      Radera