måndag 15 april 2013

När man är sådär grinig...

Om man är sådär lagom irriterad över ungefär allt, när det har vart en dag med inslag av saker som retat en till vansinne, så behöver man avreagera sig på något.
Jag försökte få ut mina aggressioner på mockningen, men det gick väl sådär, brukar annars vara något som fungerar. Vi valde att bara pyssla om hästarna idag, bra val känner jag, för jag var inte i form mentalt för att ge mig ut om i fall att det skulle krångla, vilket det ofta gör när man är på dåligt humör. Vi spar helt enkelt vår premiär på volten några dagar.
Vi kom även fram till att det är dags för att broddarna skulle tas bort med. Vi har väntat länge med det, hästarnas hage ligger i skugga och först nu har isen släppt där. Innan har vi inte velat brodda ur, kändes som att be om en skada. 
Hur som helst, att få ur brodd ur hästskor är inte alltid det lättaste. Två hästar, fyra dojjor var, med fyra brodd i varje, totalt 32 brodd som ska ur som suttit bra länge, det är inte alltid så lätt. De kan vara rejält fastkärvade. Och ja, flera av dem var det. 
Och i detta läget kan jag säga att min för dagen irriterade sida kom till nytta, samtidigt som jag fick avreagera mig, rätt mycket med ;) Jag kan säga som så mycket att jag fick ut mina aggressioner på brodden och de kom ur från skorna. Det var inte lätt med alla, men när man är sur då hittar man lite extra kraft och klarar det ändå ;) Skönt!! Broddarna borta, och irritationen borta, det lönar sig med lite slit ibland :)
Det blev en mysstund med hästarna, och vi planerar för promenad i morgon istället. Det ska nog gå fint!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar