torsdag 11 april 2013

Energin flög sin kos

Precis så, den bara försvann.
Känner mig smått genomrutten, är väl förkylning som härjar i kroppen. Är typ varannandag-förkyld. Det bryter aldrig ut, bara mesar lite varannan dag och då tror jag att det är igång, men nänä, luras kan det. Bryter det bara ut så kan det försvinna sedan!! 
Ont i örat har jag med sedan i söndags, slog lock för en vecka sedan idag och jag hör ju inte!! Helkasst. Kan säga att det bara är jobbigt att sitta på föreläsningarna när man inte hänger med. Idag gick jag ifrån lyxen med, ställde bilen och började ta började ta bussen igen. Blä.. Jag har lätt för att bli åksjuk i bussar i vanliga fall, men kan säga att om ena örat dessutom värker, trycker och susar så gör det inte saken bättre, var lite väl illamående när jag klev av här hemma. En härlig känsla av att marken inte riktigt är still har infunnit sig med, känns som att gå på en oändlig vattenfylld madrass typ, gissar på att allt har med örat att göra. Jag har testat det jag kan testa själv, tryckutjämna genom att gapa och genom att hålla för näsan och blåsa ut, hjälper inte, snarare tvärt om. Nässpray gav jag mig på med, för att se om det kunde hjälpa med avsvällande, men icke, motsatt känsla där med. Så i morgon blir det farbror doktorn istället för skola och föreläsning, detta orkar jag inte med, kanske behöver spolas, vad vet jag? Vi får se vad som sägs i morgon. Blir nog bra.
Sitter i soffan och lurar, har tråkigt, Christian mår kasst han med sover på övervåningen, ingen att prata med och teven funkar inte. Eller jo, det gör den väl, men inte flertalet av kanalerna, inte mycket ide att ha den igång då. Så har försökt roa mig med internet, har kollat på ponnyakuten, surfat runt lite, men har tröttnat, vet inte vad jag ska göra nu. Läsa borde jag göra, men orkar inte sätta näsan i en bok och koncentrera mig. Inte mycket mening att göra det då. 

Ja ja. Var bara tvungen att klaga av mig lite. Skönt. Då var det gjort med. Vad ska jag göra nu??

Fröken Sunny löper nu med, så det är väl egentligen rätt skönt att inte höra så bra just nu ;)

2 kommentarer:

  1. Tur att du hör dåligt när kissarna löper. Trist om du inte blir bra. Hoppas doktorn gör en "quick fix" vi ska ju träffas i morgon ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, rätt skönt att höra lite kasst när det gapar ;) Men känner redan bättring efter att ha fått lite bra medicin, så nu börjar jag höra dem bra igen ;) Kram!!

      Radera