fredag 26 april 2013

Årets mässbesök på Göteborgs Horse Show

Hemkommen med rätt så ont i fötterna. Har bara suttit ner när jag åkte bussen i morse, och när vi åkte hem. Började ju dagen med en ergonomi-lektion på skolan för att sedan ta spårvagnen ner till mässan. 

Mötte upp Gunilla där och sedan var det bara till att frossa bland alla hästgrejer!
Och man skulle ju kunna tycka att man med så mycket prylar under ett och samma tak skulle komma hem med ett lass med nya saker, men nepp, jag var duktig på att hålla i pengarna, köpte strumpor till mamma, världens bästa läderbalsam och en ryktborste till Descarada. Lite pengar till nåt att äta blev det med, sedan inte nåt mer. Det fanns mycket som jag skulle vilja ha, men jag behöver det inte, och just nu har jag inte råd, det får vänta tills jag inte längre är student, utan har ett jobb igen.
MEN det berodde inte helt på att jag lever på en studentkassa nu.
Utan att det faktiskt inte är ett dugg billigt på mässan. Skulle lika gärna handla i butik, inte mycket dyrare att göra det.. Och utbudet är mestadels märkesgrejer, vilka har ett högt pris. Visst finns det märkeslöst med, men inget som tilltalade överhuvud taget. Fast jo det fanns det väl, men då var det storlekar som inte stämde. Självklart tycker jag att många av märkesprylarna är snygga, men då vill jag ha ett diskreta märken, jag vill inte vandra runt som en levande reklampelare, dvs betala massa för att få lov att göra övertydlig reklam för ett företag. Men visst jag har märkesgrejer jag med, kommer på en tröja just nu ;) Denna köptes på rea för 200 kronor. Att en tröja kostar omkring 800 kronor eller mer, är för mig inte rimligt. 
Detta är vad jag tycker, andra får tycka precis vad de vill. 
Måste säga att en del av grejen när man är på en sån här mässa är att titta på folket som trängs där. Att förundras över att en sån här tillställning bildar en sån hysteri hos många. Och se hur många kämpar och släpar på en massa kassar proppfulla med grejer. Jag har väl nån gång gjort samma sak, vart överlycklig över alla fynd och släpat omkring allt som en tok tills det var dags att åka hem. Att träffa på vänner är med en rolig del, alltid lika kul!! 

Kvällen har avslutats med en och en halv timma med läkemedelsberäkning. Inte kul, men ett ont måste. Det är bara till att nöta in. Dags för en ny omgång med siffrorna i morgon igen. Hua, inget jag ser fram emot. Men så blir det stallet med, och det är ju roligt!!

Trevlig helg på er!!


6 kommentarer:

  1. Ni hade trevligt när ni va på mässan. Det är ett måste få vara där och man behöver andra skor förstår jag. Bättre tur nästa nästa år.

    SvaraRadera
  2. Jajemen :) Dock var det väldigt mycket som var samma, så även om det var stort som vanligt så såg man det mesta på några få steg ;) Skorna var de bästa jag har, så de ska jag itne klaga på, blev praktikskorna :) Vi tar igen det!!

    SvaraRadera
  3. Blir lite avis på dig som varit inne på mässan & kollade, men det är inte lika kul om man inte rider. Eller... det är ju kul, men det är ju mycket roligare om man har häst eller rider:)
    Det var måååånga år sedan jag var där & kollade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får hänga på nån gång!! Men jag förstår känslan, när jag inte höll igång med häst, hade jag inte mycket intresse av att gå där. Men en vända inne på nån av tävlingarna skulle vara kul!!
      Kram!!

      Radera
  4. Du resonerar som mig, det finns gränser för vad en enkel tröja får kosta helt klart. Det är ju ändå oftast slit och släng.. Mer kvantitet än kvalité. Jag blev allt liite avis på dig, som var på mässan.. Nån gång tänker jag nog åka på en sån jag med :). Jag får börja med en kattutställning ;) framåt hösten. Önskar er allihop en myys helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst, jag har hellre fler tröjor än en, byter hellre ofta ;) Det tycket jag att du ska göra, det är skoj!
      Detsamma till er, kramisar!! <3

      Radera