lördag 20 april 2013

Resultatet

Ok, resultatet av dagsens försök till att skriva omtenta resulterar högst troligt i en ny omtenta. Denna tentan var svårare än originaltentan, och tja, bra gick det ju inte. Men nya tag får tas, det dröjer ett tag innan det är dags för nästa dust med farmakologin, så jag har tid på mig att läsa in ordentligt. Så får det bli.

Var i stallet efter att jag kommit hem, vi gick ut med hästarna, promenerade bort till golfbanan och förbi en bit. Det var första gången Descarada gått där och fått se golfare. Hon tyckte de var lite konstiga, tittade en del på dem, men inget mer, hon var jätteduktig!! Både Minerva och Descarada var jättelugna och harmoniska, och det var vi med!! Helt underbar promenad, precis vad jag behövde för att landa!! Tänk, nu är det inte långt kvar innan vi kan rida samma väg :)

Resten av dagen har spenderats i trädgården, har rensat bort allt gammalt dött i rabatterna, så nu kan de nya blommorna komma igång och växa ordentligt :) Trädgårdsarbete har jag längtat efter, det är som terapi, att få gå och pyssla lite och se resultatet av det. Att vädret bestämde sig för att visa sitt allra bästa vårväder gjorde inte allt sämre om man säger så :) Nu ska allt som är planterat få komma upp lite, sedan kan finrensningen påbörjas, nu vet jag inte riktigt vad som är vad ;) Längtar till det blir dags att ta itu med mitt älskade jordgubbsland, åh, vad jag längtar efter att plocka jordgubbar!!

Nu sitter jag mest och kastar apport åt Sunny, favoritleken av alla!! Hon är ås söt, kommer och lägger bollen nästan i knät och så ska man kasta, inte en gång, utan måååånga gånger ;) Men vad gör man inte, klart att man roar fröken, hon tycker ju att det är såå kul!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar