söndag 21 april 2013

Glad ända in i själen!!

Idag, för första gången sedan i juni, har jag ridit på Minerva!!!
Inte en lång stund, och bara skritt, en liten stund på volten. Men lyckan var verkligen total!!
Visst, det finns fina halvblod och andra nättare raser, men, det är inte på de hästarna jag ska vara, det är HÄR jag hör hemma!! Jag har alltid haft en förkärlek till grövre hästar, och dessa maffiga PRE-hästarna är faktiskt en flickdröm. Det var många gånger jag satt och dreglade över fina Andalusier (räknas numera in under PRE) i rasböckerna, och kunde då inte tänka mig någon annan typ av häst. De enda som drog nästan så här mycket var de fina nordsvenskarna, och nu får jag ju rida Dunder lite, då är den biten väl uppfylld med, och där känner jag mig också väldigt hemma! Den enda rasen jag inte kan bocka av från min flickdrömsraslista är Fjordhäst, vem vet, nån gång i framtiden kanske det kan göras det med, men inte som det känns nu. För nu har jag TVÅ underbara PRE-flickor som jag får ta hand om, och det kommer jag att fortsätta med så länge jag får :) För jag kan nog inte trivas bättre än vad jag gör nu med hästar, stall, Gunilla med familj och allt som är runt omkring!!

Hur som helst, jag är fortfarande runtsvävandes på rosa moln efter förmiddagens ridstund!! En liten jobbstund men Descarada från marken blev det med, en del lyssna-på-mig-och-ta-inte-min-plats-jobb, samt en hel del övergångar mellan skritt och trav. Hon är osäker när det kommer till traven, hon går in i nån försvarsposition, vilket hon inte ska behöva göra. Men det ska nog släppa snart, när hon inser hur kul det är att få springa lite :) Och snart kan vi sitta upp på henne med, jisses vad kuuul!!!

 Underbara, bästa Minerva!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar