fredag 9 januari 2015

Då var det vanlig helg igen då.

I och med sista dagen på praktiken igår, första dagen i skolan idag och att man kan se julhelgerna som helt över så är det då en helt vanlig helg. Det var längesedan tycker jag. Julhelgen består ju bara av helger, samtidigt som yrket jag valt innebär att helger kvittar, man jobba ändå. Vilket jag tycker är helt okej, jag gillar inte direkt dessa helger, allra minst julhelgerna. Så nu kan man väl se det som vanligt igen. Typ.
MEN!! Jag gillar INTE måndag till fredagsjobb!! Jag älskar att arbeta blandat, och det ska nog mycket till innan jag ändrar mig vid det. Och som sagt, skolan idag igen då, och inför idag har vi fått förbereda grejer, så åt jullov, nä, det existerar inte. Kan väl säga att jag märker en klockren grej på vad jag trivs med och inte; sedan praktiken drog igång så lugnade psoriasisen ner sig såpass att jag inte märkt av den, men idag... skulle kunna riva av mig hårbotten.... suck... Aja, bara lite mer att se fram emot när pluggandet är klart ;)

Nu ska jag alldeles strax åka bort till stallet och fixa det sista och ta in hästarna, innan det blir en alldeles ypperligt lugn och slö kväll i soffan med en bakad potatis på matsedeln. Perfekt när man inte känner för att laga mat, men vill ha nåt gott, bara låta micron jobba lite, sen så ;) 
Och helgen får vi se vad den bjuder på, något säger mig att jag borde verkligen tvätta bilen, det snöade helt galet i Göteborg idag och när jag sopade bort snön från bilen innan jag skulle hem var den typ svart... så... tja, om snön som bara sopas av blir svart så kanske man ska ta det som ett tecken på att det är dags... vi får se ;) Annars tänker jag mig en slö helg, med lite stallpyssel!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar