måndag 19 januari 2015

Längtar tillbaka


Kan nog säga att det är precis 15 år sedan jag längtade tillbaka till jul vid den här tiden på året. Nu gör jag det igen!!
Då var orsaken att man var sådär gott ledig som man bara var när man gick i gymnasiet, jullov helt enkelt.

Nu är orsaken helt annan, det är inte julen jag längtar tillbaka till i sig, eller jullov, för det fanns inget trots plugg. Utan jag längtar tillbaka till min praktik!!
Herrejösses vad jag saknar den. Jag trivdes helt underbart bra, och det kändes helt rätt.
Drömde att jag hade fått jobb där när jag blev väckt av väckarklockan i morse, och var en kort stund kvar i känslan av att det var så. Och lika glad som jag var när jag vaknade, lika sur blev jag över att det inte stämde när jag vaknade till lite mer.
Detta har präglat hela min dag, Att den sedan fortsatte med minst sagt irriterande introduktioner till termin 6 gjorde det inte bättre.
Göteborgs universitet -Sahlgrenska akademin står inte högt i kurs hos mig längre, det är en sak som är säker. 
Men en sak är bra. Och överväldigande. Och skrämmande. Om ett halvår är jag klar. DET känns konstigt.
Måste börja söka jobb, cv måste skrivas i veckan, måste söka massor nu!! Och ska söka med eftertanke, vill komma till de avdelningar som kan ge mig bra på fötterna till ambulansen. Typ akuten (Östra denna gången), medicin, hjärtavdelning och sånt. Jag har bestämt mig för att det ska bli ett år i huset innan det blir ambulansen. Erfarenheten från det står högt i kurs. Men det hindrar ju inte att det kommer iväg en ansökan till ambulansen ändå, bara lite för skojs skull ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar