lördag 24 januari 2015

Inspirerande dag!

Idag var vi på en introduktionskurs för akademisk ridkonst :)
Det var väldigt intressant, och väldigt inspirerande. Det började med teori, vilken var helt suverän. Sedan följde en demonstration både från marken och uppsuttet. Från marken var det väldigt intressant att se, dock kände jag att en lite del fattades här, det var kul att se att hästarna utföra rörelser och så, men jag vill veta hur de lärts in, det är just det som jag inte kan, så det hade vart bra om den biten hade vart med. När man ser till ridningen så kan jag nog se mig lite mer fundersam över denna, jag ser att det är en bra träning för hästarna men jag kan nog tänka mig att plocka godbitarna härifrån och utgå från mitt eget huvud. Men hur som helst, det var väldigt intressant, jag vill komma igång och träna, och om att går vägen imorgon så kan jag göra det!! Håll tummarna!!


2 kommentarer: