fredag 23 januari 2015

Sova??


Varför det?? 
Fast ögonen går i kors sitter jag likt förbannat här som en idiot och blänger på skärmen.... Imorgon är det upp tidigt som gäller, iväg på kurs i grunderna i akademiskt ridkonst, spännande värre!! 

Och söndag är dagen det gäller, Papi Raul ska besiktas, och jag vill inget hellre än att han ska gå igenom, vill ha honom som min nya vän!!
Och ja, jag är sån, djuren är det bästa jag vet, och hade jag fått hade jag haft hur många djur som helst... På tal om det så kommer det bli tillökning här, för hönepönorna fick 11 stycken ägg att ruva på igår, så om tre veckor hoppas vi på ett gäng dunbollar här!! 
Vad kan man mer göra en kväll som denna? 
Jo, man kan sitta och skriva CV och personligt brev och skicka detta till i alla fall två ställen, det ena till avdelningen jag hälsade på idag, vilket kändes bra, samt även till akuten på Östra!
Det ska iväg till fler avdelningar naturligtvis, sen är det bara att hålla tummarna på att ett jobb"trillar" in :) Kan väl säga att det känns alldeles jättelovande efter dagens besök :)
Men nä hörni, nu får jag ge mig. Jag är helt slut, måste sova. Så jag gör ett försök, så god natt!


2 kommentarer:

  1. Lycka till med jobb! Spännande:) du har valt rätt yrke! Det är nog inte så svårt att få jobb som sjuksköterska:) Du får nog många svar! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag hoppas verkligen det, och jobb verkar det finnas ordentligt av!! Ska bara hitta de avdelningarna jag känner att jag f¨r mest ut av, och hoppas på att det är just där jag får jobbet!! Kram!!

      Radera