söndag 8 januari 2012

Då var det över...

Ja, det var den julledigheten det!
Det har vart gott, hade gärna vart ledig lite till, men vad sjutton, tillbaka till verkligheten,, ska nog gå fint ;)

Avslutade ledigheten med en härlig tur på Minerva tillsammans med Gunilla och Kola. Första turen ut på Minerva, kändes bra, hon var trygg, inte tittig, så som mina egna hästar vart... det var härligt att kunna koppla av lite! Längtar tills det är dags för nästa tur :) Ska på lite sadeljakt med (eller inte jag egentligen, utan ska hjälpa till) för Kola har inte någon sadel, fått låna en, med den passade inte så bra. Så, projekt sadelletande är igång!

Gjorde dock en liten miss i går kväll, missade att ta sista värktabletten innan jag gick och la mig (kom visserligen på det efter jag lagt mig, men tänkte att det nog inte var så farligt...), så framåt natten vaknade jag av att knäna höll på att värka bort, helt overkligt... Men men, blev väl några timmars sömn i alla fall... Tog några timmar innan värktabletten verkade, sedan var det ganska ok igen, skönt det!
Var därför rätt stel i början när jag red, men släppte hyggligt efter en stund som tur var. 
Påminnelse till mig själv; kom ihåg tabletten!

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig, imorgon börjar ju allvaret igen!
Natti!

Fina Minerva!

2 kommentarer: