onsdag 11 januari 2012

Fyndat lite :)

Efter en trög dag i skolan (den var inte lång, jag var bara väldigt trött...) så följde jag med mamma och pappa till Göteborg, mamma var på återkontroll på Salgrenska. Och det gick bra, väldigt skönt!!
Efter det passade vi på att äta lite, blev ett stopp vid Ove's, gott som vanligt :) Ett besök på Jula blev det sedan, pappa skulle ha lite grejer där. Jag skulle inte ha något. men så blev det inte...
Det är ju trots allt en rätt kul butik, finns ju allt mellan himmel och jord. Hittade en käck lite vattenkokare, dax att byta ut den gamla, lite trasig nu efter många år! Hyggligt pris, 129 tror jag det var. 
Nöjd med mitt fynd kollade jag vidare och hamnade vi dammsugarna. Låter inte så kul kanske, men vi behöver en ny, så jag tänkte att jag kan ju kolla i alla fall. Den vi har är 20-25 år gammal (nej, det är ingen överdrift, den är så gammal) och har gjort sitt. Det är näst intill omöjligt att hitta nya påsar, den är tung och hjulen funkar inte så bra längre så den är overkligt klumpig dra med sig när man dammsuger, och den släpper ut lika mycket damm som den drar in, Beata som har astma hostar så gott som varje gång efter jag dammsugit...) 
Hittade en som verkade bra, men kände inte att jag hade nästan 1700 att lägga på en dammsugare idag... tills jag så att de var på kampanj och såldes ut för under tusenlappen :) Då kunde jag inte motstå, insåg snabbt att det blir att leva lite snålt denna månaden, men vad sjutton, det var ju inte nåt att fundera på, så jag gick och plockade på mig en liten (normalstor, men inte mot vår tunna vi har haft) dammsugare och kände mig så nöjd :) Och blev mer nöjd när jag såg att det var kampanj på vattenkokaren jag plockat på mig med, bara 69 kronor! Och ännu mer nöjd när jag fick 10% när jag fyllde i för ett Jula kort.

Sitter nu i soffan, har inte plockat upp vare sig dammsugaren eller vattenkokaren ur sina kartonger, men är grymt nöjd :) Har i alla fall plockat i ordning lite här, diskat och fortsatt skrapa färg i taket. Inte så mycket kvar nu! Eller ja, det är en del kvar, men det mesta är borta, det som är kvar är det som sitter lite hårdare och kommer bli lite jobbigare att få loss, men det går, lite pilligare bara. Men vad skönt det hade vart om det var klart, det är bara att lägga på ett kol så det blir klart snart! 
På söndag kommer bonuskatterna, ska bli hur mysigt som helst! Dock hade jag ju hoppats att rummet vart klart tills de kom, men efter takbakslaget blev det ju inte så. Det får bli till ästa gång de kommer istället! Så länge får det bli rummet i ladan. Men jag tror att de inte är särskilt missnöjda för det, det är rätt mysigt där trots allt!

I morgon slutar jag tolv, svänger nog direkt förbi sjukgymnasten direkt och tar ett pass där. Har sedan en plan på att promenera bort till stallet, prata lite med hästarna och mysa lite. Om det är bra väder får kameran följa med, hoppas det!!

Ja, undra om det är någon som orkat läsa min roman om dammsugare och annat, det blev lite längre än vad jag tänkt ;) Ha det gott!!

Ja, så här ser det ut... Har visserligen kommit längre nu, lika mycket borta på varje sida i alla fall :)

2 kommentarer:

  1. Vilken tur med priserna för det är ju såå trist att behöva lägga pengar på en dammsugare men man måste ju samtidigt ha en som är bra :)

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen! Det är sura pengar... men måste man, så måste man!! Som tur är så är det inte så ofta man behöver spendera något på dessa prylar!! :)

    SvaraRadera