lördag 21 januari 2012

Vinterland

Ja, nu kom vintern då.
Släpade mig upp vid halv sju i morse, och drog mig iväg till ridskolan vid sju, idag var det segt kan jag lova. Men hur det än är så är det mysigt att bli välkomnad av en gäng hungriga hästar. Det gick fort att bli klara idag, så jag var hemma vid åtta igen.
Styrde kosan in mot duschen, därefter ägnade jag mig helt åt katterna. Mysigt som bara den!
Tanken var att jag och mamma skulle åkt till Borås och kollat efter gardiner, men vi sparar det tills i morgon. Så jag gjorde slag i saken och plockade fram mitt gamla träns, det som jag haft på Ville när jag ridit honom, och två par stigläder, ridskorna, shortshapsen och mina stövlar och tog med dom upp till katterna tillsammans med putsgrejer och satte mig hos dom och gjorde rent dessa prylarna noga. Tog väl en sisådär två timmar. Till katterna stora glädje, de gick mycket noggrant igenom varenda pinal, och rejsade sedan runt och hade kul :)

Hämtade Jossan framåt eftermiddagen, först en sväng till ridskolan för att göra klart allt inför insläppet ikväll, för att sedan åla bort till stallet och ta hand om Minerva och Kola, jag red inte idag, utan Jossan och Gunilla gjorde det, de båda red barbacka på volten, såg mysigt ut! Även jag som stod på backen var väldigt nöjd och lycklig med dagen, har hittat rätt, skulle kunna hänga i detta stallet dagarna i ända ;) Ska försöka låta bli att typ flytta dit, haha, tur att det inte är långt, bara att ta en promenad när jag känner ett behov av att klappa på hästarna :) 
En del av mina gamla grejer har dock fått flytta dit, bl a tränset som vi provade idag, och det satt som en smäck på Minerva, så fin hon var i det :) När vi vände hemåt igen hade det lagt sig rätt mycket snö, något tungkört, ca 10-15 cm ligger nu, och oplogat och spårigt var det. Men fint!! :)

Det har annars vart en lugn kväll, hade tänk att ta tag i det sista färgskrapet i taket (som jag skulle gjort förra veckan) men latade till mig lite för mycket för det. Ska försöka göra detta i morgon istället... får se hur det går med det ;)

Jossan på Kola och Gunilla på Minerva :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar