torsdag 26 januari 2012

Det ligger ett grått täcke här...

Just det, det är precis vad det gör. 
Hela nedervåningen har invaderats av slipdamm. Fasiken vad det sprider sig! Mot det hjälper då inga stängda dörrar inte. Tror inte att det finns något som kan leta sig in i alla skrymslen och vrår som slipdamm gör. Skulle väl vara vatten. Och det är ju lite värre när det sprider sig, gör ju så mycket skada. Slipdammet kan man ju städa bort i alla fall. Även om det tar ett tag... 

I alla fall så har jag fått slipat större delen av taket nu, grymt skönt! Visserligen tycker inte mina ögon det, för de samlade upp en hel del av dammet, var alldeles dimmig i synen när jag gav upp för dagen. Fick spolat ur dem ordentligt, fysjuttsingen vad det skavde... Men nu är det bättre! 
Det går framåt med renoveringen nu igen i alla fall, underbart! Har vart lite stillastående känns det som. 

I morgon är det ju fredag, jösses, det var längesedan jag så fram emot helg så mycket. Ska bli så skönt! Ska ta en tur på Minerva på eftermiddagen, en kanonstart på helgen tycker jag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar