torsdag 5 januari 2012

Jahopp, sista dagen i morgon då...

I morgon är det fredag. Vilket också innebär sista dagen på jullovet för mig. Har fallit tillbaka lite i gamla tankar, de som man hade när man gick i grundskolan och gymnasiet: -Redan slut?? Meeen det kan det ju inte vara!! Det har ju gått så fort, jag vill vara ledig lääängre!!! Villintevillintevillinte!!
Men vad sjutton, egentligen känner jag inte riktigt så (bara lite ;) ) har ju inte fått gjort det jag tänkt... typ som att ha renoverat färdigt i rummet... men hade ju inte lagt in bihåleinflammationen från helvetet i planeringen och inte heller färgskrap från taket... Suck. Kan nog bli klar om några veckor. Hoppas jag i alla fall, man vågar inte planera, för planeringar har ju en tendens att ryka helt!

De sista lediga dagarna ska jag spendera min tid med att städa (städnörden i mig har inte fått utlopp för sina ryck alls den senaste veckan, har inte orkat, men i morgon får det bli av minsann!), dressyrträning för Ebba och förhoppningsvis en sadelprovning, kanske en sväng bort till Gunilla och hälsa på och passa på att klappa lite på Minerva, naturkunskapsplugg (som jag skulle gjort i början av lovet, började med det idag...), färgskrapande och inte minst så ska jag passa på att mysa här hemma. Christian har vart ledig lika länge som jag, inte vanligt att vi är lediga samtidigt, kanske skulle ta och fixa en mysig middag i morgon kväll? Om jag orkar och inte snorar fööör mycket... Ska nog inte lova för mycket, varje gång denna tanken hälsat på i huvudet har det slutat med pizza... nej, mitt intresse för matlagning är inte stort...

Hur som helst, så tänker jag avsluta detta blogginlägget med något otroligt ovanligt, en bild på mig själv (gillar inte bilder på mig själv, enda gången jag tycker det är kul att se är när jag sitter på hästryggen), men bjuder väl på denna, nån gång måste man väl, så varför inte idag? En gång om året är lagom, för så längesedan är det nog sen sist ;) Ljuset blev det nån galen inställning på, därför är allt rött, men då syns det inte hur blek jag är ;)




2 kommentarer: