onsdag 18 januari 2012

Ränderna går aldrig ur en hästtjej!

Idag är jag på betydligt bättre humör än igår, har fått telefonen fixad så den fungerar som den ska, jag passade på att köpa lite mer färg, grundfärg till taket, när jag ändå var i Borås, och så blev det en lite påse mat till bonustjejerna, passerade ändå utanför Blå Stjärnan, perfekt. 
Känns som jag fått bra saker gjort idag! Även i skolan var jag effektiv, letade massor med material till mitt fördjupningsarbete i naturkunskapen, slår dessutom två frågor i en smäll där, tänkte mig ett arbete om knäskador och artros,ett skolarbete där jag dessutom lär mig mer om det som är vajsing i mina knän, mycket praktiskt!

Kom hem och hann mysa en stund med båda kattgängen, och så skickade Gunilla ett sms, och frågade om jag ville komma och rida en sväng :) Och naturligtvis ville jag det! Så jag bytte kläder och åkte till stallet. Vi fixade hästarna lite snabbt, så vi kunde komma ut innan det blev mörkt. En härligt tur blev det, mest skritt, med idag lade vi in lite trav, känns som att det kan vara dags att komma igång lite med det. Och det tyckte hästarna var kul!! De var pigga och glada idag, de traskade på bra framåt hela tiden! Och de var väldigt nöjda när vi kom tillbaka. Dock verkade det inte som att Minerva var klar med ridturen, när vi kom tillbaka till stallet promenerade hon glatt förbi och skulle fortsatta vidare medans Kola stannade utanför och skulle gå in, haha, söt! Vi hade en väldans tur med vädret med, samma minut vi kom in i stallet kom det ner snöblandat regn, gott att slippa det!! Jag måste nog se till att göra slag i saken och införskaffa regnkläder, för sådan här tur har man inte alla gånger ;)
Stannade kvar och pratade och pysslade en stund, så härligt, jag har verkligen saknat detta! I morgon kan det nog bli en tur till, om inte vädret blir helt galet då. Vi har blivit lite bekväma med åldern minsann ;) Men nu är det så kul med allt som har med hästar att göra igen. Ett bra tag har det räckt med lektioner på ridskolan, men nu längtar jag tillbaka till denna världen, till ett mysigt privatstall med härliga hästar! Dock räcker det med att hjälpa till, och inte ha egen häst igen, just det kommer nog dröja flera år till innan jag får den längtan igen. Men jag är nöjd ändå!

Men som sagt, en gång hästtjej, alltid hästtjej!

Minerva :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar