måndag 2 januari 2012

Och där var gränsen nådd...

Den där förkylningen jag kämpat med att mota bort och totalt ignorera gick väl sådär.
Den anföll istället i tredubbel styrka. 
De vanliga huvudvärkstablettrna biter inte längre på huvudvärken, näsan öppnar sig knappt av nässprayen och en jobbig magvärk på sidan har infunnit sig. Blä.
Hade så ont i bihålorna att jag inte fixade läget längre idag. Så det blev ett besök på vårdcentralen.
Resultatet?
Bihåleinflammation (och även en släng av inflammation i halsen) samt att det ska hållas koll på värken i magen, men troligast är att den kommer av den andra skiten nu. Det får vi hoppas på! Jag tror inte att det är nåt annat heller. Annars kan det vara blindtarmsinflammation... Och det vill jag då inte ha! Blåvägrar. 
Så det så.
En stadig penicillinkur är insatt, och även en redig omgång med värktabletter som förhoppningsvis ska hålla mina knän i schack (passade på att fråga om hur jag skulle göra med dem när jag ändå var där), förhoppningsvis ska detta se till att jag verkligen kan komma igång och träna på allvar, och inte bli hindrad av denna förbannade värk. Och så kanske jag kan få sova på nätterna med!

Det ska nog bli bra detta, nu ska bakterierna bort!! Tänker inte låta detta hindra mig allt för mycket (även om jag är helt utslagen nu), utan i morgon ger jag mig iväg bort till Vasells och har en träning. Frisk luft är bara bra. Det får bli så länge jag orkar ;)
Och så fyller pappa år i morgon, så på kvällen blir det kalas. Mysigt!

Igår morse trotsade jag tröttheten och bakterierna och begav mig bort till Gunillas stall, lovat att hjälpa Tessan lite med Kola, en 4:a-årig islänning, väldigt fin och väldigt stor för sin ras! Gick riktigt bra! Gunilla red med i paddocken med Minerva, hennes PRE-sto, en väldigt trevlig dam som jag fick testa på en stund! Nu blev det bara en kort stund i skritt, fruset i backen och Minerva inte i kondition, men jag kan säga att jag är helt såld! Så rolig hon var att rida! Svarade underbart på hjälperna och var otroligt samarbetsvillig. Ska rida henne lite emellanåt, vilket jag är så glad för! Den där känslan när man var yngre och hittad en "egen" förmåga att ta hand om på alla möjliga sätt har infunnit sig igen ;) Många år sedan kan jag lova! Hur kul som helst! Ser fram emot att komma igång med detta! Ska bara bli lite friskare först, sen så! Gunilla hojtar till när hon vill ha hjälp :)

Minerva
 
Kola

3 kommentarer:

  1. Ojdå, det var ju inte alls bra, men du får krya på dig, så ses vi imorgon om du orkar såklart! Tack för att du kommenterar på min blogg, jag ska bli bättre på att kommentera din :)

    Hoppas att du blir bättre snart!

    SvaraRadera
  2. Tack Alma :) Det är min plan :) Och vassego med!
    Det ska nog gå bra i morgon! Vi kör så länge jag orkar! Det kanske inte blir en tvåtimmars dock ;)

    SvaraRadera
  3. sv; haha perfekt avbild på Håjt med. Haha

    SvaraRadera