söndag 15 januari 2012

Söndagsfix :)

Denna helgen gick ju fort som bara den. Tycker fortfarande att det bara är fredag kväll... Men i morgon är det måndag, hur gick det till??

Startade dagen med kattgos i mängder, för att sedan pysa iväg till stallet och rida en sväng på Minerva :) Jossan red Kola för första gången, Gunilla promenerade med, vi hade en riktigt mysig stund!

Minerva är i mina ögon en fantastisk häst, gosig, trevlig i sättet och trygg. Det kommer bilar, vi klafsar i vatten, vi klättrar över nybyggda diken och kliver över stockar där jag samtidigt fastnar i en gren med stigbygeln. Allt detta utan att röra en min, helt lugn. Att hon dessutom är så kul att rida, lättarbetad och ambitiös, otroligt lyhörd för hjälperna, flyttar sidvärts bara man tänker tanken, lätt som en plätt lyssnar på att man styr tempot med sin egen andning är ju bara helt underbart! Nu är det konditionen som ska till, mycket skog och mark, sedan blir det mer dressyr!! Det är så kul, känns verkligen som att jag hittat rätt. Inte bara Minerva som är toppen, Gunilla är en underbar och snäll människa, alltid trevlig och glad att prata och umgås med, inte alltid man hittar båda häst och ägare som man känner att det fungerar kanon med! Så härligt!

I eftermiddags hämtade jag farmor och vi åt tillsammans med pappa och Christian, de har hållit på och fixat i ett rum hemma hos mamma och pappa hela dagen, så att det ska bara ska vara att sätta igång för målaren i morgon. 
Passade även på att möblera om i rummet på logen hos katterna, det var uppskattat! De tycker det var vansinnigt kul när jag började dra runt möblerna och lägga in fler mattor. Att jag dessutom plockade i två små bord till var ju bara en bonus, det behövs inte mycket för att roa ett gäng med katter!

Nu ska jag avrunda kvällen med att gå ut och natta katterna, tänkte mysa där nån timme innan det är dags för att slänga sig i säng, så man är pigg i morgon! Tjing!

Har inte några ridbilder med Mineva än, så idag bjuder jag på en när jag rider fina Bolero :)


2 kommentarer:

  1. Tack för gott omdöme om både min häst och mig! Men det där är ömsesidigt :) Vi är väldigt nöjda med dig också!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Otroligt kul att höra Gunilla!

    SvaraRadera