lördag 21 april 2012

Hallå i stugan!

Nu har vi precis återvänt från ett fem-års kalas, himla mysigt!
Och jag ska erkänna att jag är väldans trött trots tidig kväll och lugnt kalasande.

I förmiddags gav jag och Julia oss ut på en ridtur på tokhästarna, jisses så glada och spralliga de var idag! Skritt var väl i det stora hela utraderat ur deras minne och istället taktades och småskuttades det och Minerva lade till med en ny typ av gångart där knälyften var så höga att hon lätt kunde slått sig på sin näsa med sina egna knän ;) De fick galoppa av sig en del, med tillhörande bakutsparkar, bock och hopp, och när vi kom tillbaka till stallet var den värsta överskottsenergin borta och de var nöjda :) 
För att summera det hela så kan man säga att det var en väldigt rolig ridtur!

Här hemma har det lugnat sig, katterna har återgått till det normala pratandet, väldigt skönt!! Och vad det gäller mina bonuskatter så kan jag meddela att sötaste Sally har idag fått två småttingar, underbart! I skrivande sund är det lite osäkert om det kommer att titta ut ytterligare en liten, det får tiden utvisa! Imorgon blir det ett besök, och då kan jag lova att kameran följer med :)

Med detta tar en trött jag och säger God Natt! Och ha en fortsatt bra helg!!

Underbaraste Sivan, Penny och Sally!!
(Sally är den ljusa!)

1 kommentar: