onsdag 18 april 2012

Men jösses vilken musiksmak!

Ja, jag fick lite tråkigt en stund idag, och plockade fram en kasse jag vet bara har blivit stående sedan flytten. Och jag tänkte att jag kunde ju lika gärna ha lite mer tråkigt så jag började gå igenom den. 
Men ack så fel jag hade! Den var inte det minsta tråkig! Förutom en massa pennor (jajemen, jag är pennoman) så fanns det även lite andra rariteter i kassen, nämligen mina urgamla Cd-skivor! Hittade faktiskt min allra första CD-skiva, som jag fick med den första Cd-spelaren jag hade, och det var inte mindre än Yabba-Dabba-Dance ;) Det hörs ju bara på namnet att den är minst sagt ute, haha! Tror det var 1994 jag fick den. Det var ungefär då Cd-skivan gjorde sitt intåg i hemmen, och när jag tänker så, så känner jag mig med en gång lastgammal ;)
Hur som helst, jag var bara tvungen att lyssna på den! Och vips så kände jag mig som tretton år igen! 
Där satt jag, tretton år i sinnet, lyssnandes på musik a'la 94'a års årgång och sorterade pennor, haha! Det ni!!
Det jag kan säga var att ungefär allt låter likadant, alla låtar har typ samma stuk, och då var dom ju urbra, men nu.. nä... ;) Men vad gör det, en liten del av mig tycker nog att de där urgamla låtarna faktiskt är rätt bra ändå, men det beror nog mest på nostalgin jag känner när jag hör dem! Kom även underfund med att texterna sitter minsann kvar, inte illa för en tant! ;D 
Nu vet jag vart min lilla samling av gamla cd-skivor är, och jag kan lova att jag ska lyssna igenom alla, och förmodligen känna mig som en högstadieelev igen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar