söndag 1 april 2012

Vår första dressyrträning tillsammans :)

Idag red jag och Gunilla till ridskolan och var med på dressyrträningen som ridskolan anordnat för Annelie Andreasson :)
Vi fick några mindre stopp på vägen vid några vansinnigt otäcka vattenfyllda ställen. Men med lite uppmuntrande så passerade tjejerna detta med :)
Träningen tycker jag gick super! Vi fick känna in oss lite i att vara i ett ridhus, och bÃ¥de Minerva och Kola tyckte det var kul! Vi fick jobba med rakriktning och sitsarbetet. Träningen var väldigt individuellt upplagd och jag mÃ¥ste säga att jag är väldigt nöjd med den! Gillar Annelie skarpt, helt samma syn pÃ¥ häst och ridning som jag. 
Annelie hade skickat ut ett frågeformulär om hur vi tänker och känner om ridningen och våra mål och vad vi vill jobba med, till alla som var med på träningen, som vi fyllde i och mailade tillbaka till henne. Jag och Gunilla skickade våra till varandra, vi tänkte att det kan ju vara bra att veta hur den andra faktiskt tänker när vi har det så här, att jag är medryttare på Minerva. Tro det eller ej, utan att egentligen diskuterat detta någon gång, så skrev vi så gott som helt likadant på alla frågorna, vi använde bara lite olika ord! Visst har vi märkt att vi tänkt lika, men så här lika? Det är dels kul och dels väldigt skönt, och mycket av detta är nog vad som gör att allt fungerar så bra! Jag trivs så bra med hästarna och hela familjen Henriksson! Bättre kan jag nog inte ha det! Vi är ett toppengäng i stallet verkligen!

Björn (Gunillas man) var med och fotade, ska hämta alla bilder på ett pinneminne i morgon, det ska bli kul att se alla på datorn :) Har några smakprov som ligger på fb, och jag gör ett försök att kopiera över ett par hit :) Resten får ni i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar