fredag 22 juni 2012

En jobbig följetång :(

Men som tur är verkar den ha nått sitt slut. Följande kan verka något snurrigt, är man trött så är man ;)

Minerva blev dålig igår under dagen igen, magen ville inte vara med. Så ett ytterligare besök av veterinär Gustaf blev det. Vi borde ha klipp(vip)kort hos distriktsveterinären nu ;)
Hur som helt, det verkade som att koliken hävdes igår. Och det har hållt i sig. Himla skönt!! Det är inte roligt att se den älskade hästen ha ont.
Nu håller vi tummarna på att allt ger med sig, att inte koliken kommer tillbaka. Och att såret  på kotan har gått ihop såpass att hon inte ska behöva stå med bandage. Det ska av ikväll, får se hur det ser ut då. 

Jag har faktiskt inte varit i stallet idag, känns nästan lite konstigt ;) Men har naturligtvis pratat med Gunilla. Är ordentligt trött, vart rätt stor anspänning dessa dagarna. Igår kväll kom jag från stallet vid kvart över elva-halv tolv. Sovit som en gris i natt, allt var ju så mycket bättre när jag åkte hem igår, så det var lite lättare att koppla av då. Har krafsat runt som en sömngångare i landen här idag, och nu ska det nog bli en liten tupplur, så jag orkar sitta med och äta färskpotatis och sill ikväll, för det är ju trots allt midsommar!

Med detta passar jag härmed på att önska alla en underbar midsommar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar