onsdag 27 juni 2012

Inte nåt

Jag har egentligen inget att skriva idag. Så egentligen? Varför gör jag det då? Ingen aning! Eller jo, en liten aning har jag ;) Jag är bloggberoende... Jomen, så illa är det ;) 
Men jag har ändå inte ett smack att skriva. 

Jag har inte gjort nåt särskilt i dag heller. Jobbat, diskat, ja allt sånt där vardagsbös.
När jag tog min vanliga runda i trädgården såg jag att rådjuren har vart framme... Och de verkar ha funnit att vår trädgård är ett snyggt serverat smörgåsbord med en massa delikatesser att ta för sig av... så, bl a mina flox, aklejor och stjärnflocka har blivit ordentligt tuggade på. Surt. Så det blev en vända till blomsterlandet för att se vad de hade för utbud för att stoppa rådjur. Kom hem med en pulverblandning av blodmjöl som jag ikväll har blandat till en sörja av som sprayat på mina fina blommor. Hoppas det hjälper! De kan gott låta min blommor vara ifred, de kan ta och beta på våra åkrar istället, där växer det fint gräs!

Mina flox... inte rådjurens!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar