söndag 3 juni 2012

Nu gick det!!

Idag har jag värt rätt seg må jag säga... Men gårdagen bjöd ju på staketsättning och därefter följde grill borta i stallet. Himla trevligt!! Vi hade väldigt kul och maten var toppen! Tusen tack Gunilla och Björn!!
Jag och Christian promenerade hem vid elva-snåret, inte så sent, men tillräckligt för mig ;) 
Kissarna åkte hem på dagen igår med, jag saknar dem redan!! Speciellt Solweig, underbara lilla kisse!!

Idag vart det stallet vid tio, vi tog oss ordentligt med tid till att borsta och pyssla om hästarna, Gunilla borstade bort massor päls från Kola, fyllde halva skottkärran! Både jag och Gunilla var lite smått trötta, men vi hade kul! Vi valde ett pass på volten. Kola skulle testa bett igen efter att vargtanden togs bort i förra veckan, och det gick kanonbra! Hon var lite busig, men var väldigt fin i formen :) Med Minerva arbetade jag med takten och tempoväxlingar, samt stadigheten och liksidigheten. Det gick riktigt bra, traven satte sig riktigt bra!! När vi kom till galoppen hittade vi lite problem, det är så att fröken har kommit på hur man sätter mig ur balans, så fort det vankas galopp ska det bockas lite! Och det har då slutat med att det blir avbrott och vi får starta på nytt, och flytet försvinner. Men idag släppte det! Men jag fick kämpa för att hon skulle galoppera några varv och bära sig samtidigt. Men det gick!! Hon var väldigt fin och något som mer kommit av detta är att avsaktningarna till trav sitter som en smäck, underbart!! 
Minerva är verkligen en av de roligaste hästarna jag ridit. Man får så otroligt mycket tillbaka, inte bara i ridningen, utan i det stora hela. Jag är så lycklig över att ha fått äran att bli Minervas vän!!

Finaste!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar