måndag 4 juni 2012

Mental avkoppling

En timmas klättrande i skritt bjöd dagens ridtur på idag!
Hästarna var lyckliga, vi var lyckliga, solen tittade fram, skogen luktar sommar trots att det är aningens kyligt, och framför allt, hjärnan fick en chans till avkoppling. Helt ljuvligt! Massor av positiv energi blev insamlat idag, det behövdes, det har vart lite tomt på den fronten ett tag nu.

Blev även alldeles glad idag med när Anna ringde och frågade om det var ok om katterna kom en omgång till om några veckor, det är bara några dagar sedan de åkte hem, och jag saknar dem massor, speciellt lilla Solweig!! Den lilla goskatten lämnade ett speciellt spår i mitt hjärta så det ska bli underbart att hon ska få vara här i ett par veckor till! När de kommer så är hon ca 10 veckor, härligt att träffa henne och umgås med henne ett tag till innan det är dags för henne att flytta till sin framtida ägare, lillskruttan!!

Nu är vi inne på slutspurten i skolan med, fortfarande med blandade känslor från min sida. Men nu känns det som att det ska gå bra, men kommer att sakna alla!!


2 kommentarer:

  1. Om du visste vad det betyder för mig att du så gärna vill ha kissarna tott som tätt!! Mina katter gillar att vara i sin "kollolägenhet" och jag är så evigt tacksam. Tänk vilken tur jag har!
    Kram bästa vännen och vi ses snart, du är alltid välkommen på nosgos emellan om du känner dig gosnödig på Solweig!
    KRAAAAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underbart att ha dem här!! Lite synd bara att de inte kunde bo i rummet inne i huset, men här bestämmer Bata ;)
      Jag kan nog lova att det blir lite nosgos emellan! Kan nog inte låta bli att kjomma och pussa på sötnäsan Solweig och de andra! :)

      Tack för att jag har dig, KRAM!!

      Radera