måndag 18 juni 2012

Tjockar till det lite i soffan

Jodå, det kan man göra på en måndag. Fick fram min påse med ostbågar jag köpte som lördagsgodis, men glömde av. Jaja, skulle väl vart bättre ätt lämna den orörd till nästa lördag, men jag lyckades inte med det ;) 

Så nu sitter jag här, i soffan, med datorn i knät, teve'n är igång och det känns inte alls som måndag. Mer som lördag. Och eftersom jag numera jobbar igen och mitt schema innebär väldigt oregelbundna arbetstider så har jag vart ledig idag, och det om något förstärker helgkänslan. Men i morgon är det dags igen, tillbaka till verkligheten, dags för jobb. Jag är inte helt sugen på det, jag ska erkänna att jag vill tillbaka till skolan. Punkt slut. Men det går ju inte, det är ju liksom över. Men får hoppas på att jag kommer in till hösten, så jag får göra något annat. 

För att snabbt gå över till något annat; var i Borås med mamma idag, hade ju tänkt att får tag på lite blommor, några till landet och några att sätta i kruka. Och lite större krukor. Men icke. Det var hur utplockat som helst, krukor kunde jag glömma, och bara två blommor med hem. Det blev en rejäl prästkrage att plantera i något av landen (ska bara bestämma mig för vilket) och en lila liten söt sak som ska få sin plats i en fin kanna och sen stå på trappen. Blir nog bra!

Var i stallet och gjorde i ordning, gosade med hästarna ute i hagen. Fortfarande vila för Minerva, tråkigt, men förhoppningsvis ska det inte ta så lång tid innan vi kan sätta igång henne igen. I morgon kommer veterinären (Gustaf, som vart ute hos oss de senaste gångerna, då när Kola blev dålig och för tandkollen, kanonduktig veterinär!) och gör en koll, för att se så att det inte är något som behöver mer vila, alternativt behandling. Skönt att ha det under uppsikt. 

Känner egentligen att jag borde gå och lägga mig, jag är trött, trots att klockan inte är så mycket. Ska ju upp i morgon till jobbet, men har lite svårt att övertala mig själv att det är så. Tror jag ska kolla igenom bilderna jag tog idag först, ligger efter med många foton nu och det gillar jag inte!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar