fredag 29 juni 2012

Lite fööör bra...

Det blev en tidig morgon denna lediga fredag, för kl sju i morse åkte jag och mamma till Ullared :) Det blev som sagt ingen storshopping, men det var trevligt ändå! Vi vände hem redan kl 12. Med hem kom ett gäng kattsandkartonger, lite strumpor, några leksaker till katterna (födelsedagspresenter :) ), lite av det vanliga; tvål, schampo, balsam, plastpåsar. Ett par utsvängningar blev det, två stalltröjor från Mountain Horse och ett par shortshaps. Så det var rätt lugnt trots allt. 
Men detta var inte utan att jag blev rätt trött. Att traska runt på Gekås samtidigt som man är förkyld är inte att rekommendera. Fast jag var ändå hyggligt pigg när jag kom hem. Men när jag kom till stallet och började borsta Minerva var det som att någon slog mig i huvudet med ett basebollträ... Jag blev sittandes på en pall medan snällaste Gunilla fixade varm choklad till mig. Blev sittandes där till veterinären kom, dags för återbesök. Sårskadan på bakbenet såg jättefint ut!! Detta ska inte ställa till med något, utan det ska vara läkt nu. bara det ytliga såret kvar, men det är fint, sårskorpan ser kanon ut och inga svullnader finns kvar. Härligt!! Frambenet får vi däremot vänta ett tag till på, förstärkningsbandet inte helt läkt, men har vi tur så har det läkt om ett par veckor då det är dags för nästa koll. Tills dess blir det vila, men får gå ute i hagen, men ensam, att lugnt röra på sig är bra, men inte bra om de börjar leka eller bråka, därför såhär. Så vi delade av den andra hagen med idag. De ska även få släppas ner i sommarhagen nästa helg om allt blir som vi tänkt, men den får delas av med, allt för att inte riskera att skadan ska gå upp igen.
Det blir att fortsätta att pyssla och vänta, är väldigt ridsugen, med det är bara att vänta ut! För ordentligt frisk ska damen bli innan det är dags för ridning.

I morgon kommer bonusgänget igen!! Underbart!! Saknat goskatterna! Lilla Solweig är tio veckor nu, så hon är allt stora damen :) Det ska bli såå kul att träffa dem igen, och gosa med dem i två hela veckor!! 
Jag är allt Crazy Catlady i sitt esse ;D

Söta Solweig 4 veckor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar