torsdag 7 juni 2012

En underbar ridstund!! Och lite kvällsirritation(fundering)...

Det blev dressyrarbete för mig och Minerva idag, och det var nog ett av de bästa passen vi genomfört!! 
Hon var helt med på noterna, var stabil i alla gångarterna, ett kanonstöd i båda händerna, stadig i nästan alla övergångar, tog galoppfattningarna riktigt bra idag (vi har lite kvar tills de sitter som en smäck, men det tar sig!) och det var inte en protest i galoppen!! 
Fick en alldeles underbar känsla av detta passet! Kunde fortsatt hur länge som helst, men man ska ju sluta när det går som bäst, och det gjorde vi :) Passet blev ändå närmare en timma så både jag och Minerva fick vår beskärda del av motion :)
Åh, vill ta ett pass på volten snart igen!!

Dock måste jag bara kräkas ur mig lite irritation också... Det finns folk som man skulle klara sig utan. Inte så att de inte skulle finnas, men det finns de som man hellre skulle se helt utanför sitt liv. Det enda de gör är att pika på saker, samt inte kunna uttrycka sig på ett sätt som inte ställer någon annan i dålig dager eller på något annat nedlåtande sätt. Det som är mest irriterande när de inte kan hålla saker mellan personer, utan måste "hänga ut" folk, t ex dela med sig av konversationer som inte någon annan har med att göra. Tyvärr kan man inte alltid skärma av dessa människor, utan måste ha dem någonstans, men istället låta bli att ge respons till detta. Det jag kan undra däremot är att om de ens har en aning om att de ställer till det för folk? Vet de ens om att de är otrevliga och uttrycker sig på ett plumt sätt?? 
Jaja, hur som helst, jag har med åren lärt mig att inte lägga nån större vikt vid saker som detta, men det är inte utan att det stör lite i alla fall. För en stund. Blir sur en stund, sedan kan jag släppa det (för det mesta, för jag kan vara inte så lite långsint, haha ;) ).
Stör säkert någon med min kvällsfundering, men vet ni vad? Det tänker inte jag bry mig om! För så här känner jag och det står jag för! Och dessutom kan man väl knappast säga att jag "hängt ut" någon med det här, för ett behov av att göra det har jag inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar