fredag 10 augusti 2012

Det ÄR på riktigt!

Nu har jag fått infon från Göteborgs Universitet, en liten bunt med papper, och nu känns allt helt plötsligt så verkligt! Antar att jag är aningens trögtänkt, för jag har inte riktigt fattat innan de kom att jag faktiskt ska plugga i höst. Plugga till det jag vill!! Härlig känsla vill jag lova nu när det börjat sjunka in!!
Den 23:e är det dags för registrering och den 27 kör det igång!!
Nu ska allt innan ordnas, studieledigt från jobbet, CSN ska fixas och så vidare. Och knät ska lagas det med. Det blir något otajmat dock, det ska bli opererat på fredag, alltså om en vecka, och redan på måndagen är det egentligen aktiviteter, det är nollning på gång. Antar att jag första veckan får stå tillbaka för det, det kan nog bli för bra för lilla knät. Men så fort jag får klartecken ska jag vara med! Nollningen pågår ju under några veckor, så lite kul grejer ska jag väl kunna vara med på!! Det är endast kvälls/nattetid, så något direkt med plugget är det ju inte egentligen, utan mest för gemenskapen, att man får lära känna alla sina studiepolare!! 
De flesta skolungdomar kommer nog nu att sätta en idiotstämpel på mig nu när jag skriver detta ;) : Fy sjutton vad jag längtar tills det kommer igång!! Så lycklig över att jag kommit in och får ägna de kommande tre åren med näsan i läroböcker blandat med praktik!!!

Förutom mitt lyckorus idag över att mina papper har kommit så har även Anneli och Nellie vart här på besök, (Christians syster och systerdotter) och Nellie fick rida Mulle, Susannes shettis. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att vara med och fota lite, så söta dessa båda!! När hon gjort det + pysslat om, matat honom med morötter och borstat Mulle väldigt noga ville hon hälsa på på Minerva och Descarada med och de fick också sin beskärda del av morötter av Nellie :) Mysig dag!!









1 kommentar:

  1. sv; ett avelsstall med inriktning på hoppning i gällstad. bergagard.nu

    SvaraRadera