tisdag 28 augusti 2012

Kom underfund med en sak idag...

Jag är så bortskämd!! De senaste tre-fyra (?) åren har jag haft jobb, eller skola som börjat som tidigast kl 8.30, och inte heller har det vart nåt särskilt avstånd, så jag har inte behövt gå upp tidigt direkt... Hur bekvämt är inte det?? Men så bortskämd man blir...
I morse var det segt att gå upp kan jag säga, började åtta, men nu är det ju i Göteborg, och det innebär ju att jag måste åka en stund med! Så klockan ringde 06.30... Usch!! Mamma var hur snäll som helst och körde mig idag, så jag skulle slippa bussen med mitt ömma knä och spretiga kryckor. Så åkte kl sju. Hua så tidigt!! men det är väl till att vänja sig!!

I alla fall så blev det en långdag idag, föreläsningar hela dagen. Svårt att sitta still när något värker hela tiden. Men annars gick det bra, men trött. Kände mig fortfarande trött och lite yr i kolan från gårdagen, så på den lite mindre intressanta föreläsningen var det lite svårt att hålla ögonen öppna, men jag kämpade på! När väl dagen var slut kvart i fem så var det bara till att skutta ner till spårvagnen och sedan byta till bussen. Det kan jag lova inte var det absolut lättaste med kryckor som fastnade ungefär överallt... Så i morgon tänker jag lämna dem hemma. Det ska nog gå ändå, man ska ju kunna belasta från första dagen egentligen men upp till fem dagar med kryckor är vanligt. Men nu testar jag utan! Ska ju sitta mest still så det ska väl inte vara någon fara, tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar