söndag 26 augusti 2012

En läskig morgondag väntar...

I morgon är det dags. Knät ska opereras. 

Det är skönt att det äntligen blir av, men det är inte utan att nerverna finns där. Hade vart skönt om det hade blivit gjort då det först var meningen, då hade det vart överstökat nu. Men men, bara att bita ihop, och i morgon vid denna tiden ska det vara klart och jag sitter här igen och knattrar på min dator.
Har funderat lite på vad jag egentligen är nervös för, och det är egentligen inte något specifikt. Utan snarare hela grejen, eftersom jag inte vart med om något liknande innan. Därför blir det lite läskigt och oroligt. Men får väl vända på det och se det som en bra erfarenhet inför patientmöten i mitt kommande yrke ;)

Jo, förresten, det finns en sak som gör mig mer nervös i det hela än något annat. Och det är att jag missar första dagen i skolan. Det känns inte bra!! Vill inte missa något, vill ha precis samma information som alla de andra, vill inte hamna som ett frågetecken vid sidan om, utan jag vill vara med. Vill helt enkelt komma igång och vara på samma nivå som de andra från början. Visst, första dagen kommer väl mycket bestå av att vi blir indelade i grupper och info om kursen och så vidare. Tror jag. Hoppas jag. En underbar kursare har lovat att anteckna så mycket som möjligt, så jag kan ta igen det jag missat på tisdag. För på tisdag vill och ska jag vara där, så det så!!!

Jösses så jag längtar efter att få komma upp på hästryggen!! Snart så ska det väl vara möjligt igen, efter att ha lagat knät!!

5 kommentarer:

  1. Kommer att gå jätte bra! Snart är du uppe på hästryggen igen!

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå fint! Och vi kommer tänka extra på dig :)

    Kramisar och Nosbuffar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det värmer!! Kramisar!!! <3

      Radera
  3. Jajemän, kommer gå kalas, snart ses vi här uppe igen:))) Kramar Karin&Mirak

    SvaraRadera