tisdag 14 augusti 2012

Tror allt att jag har den bästa grannen!!

I morse dök bästa grannen Julia upp här och tog sig an mitt hår, på dagens planeringslista stod slinga håret, och vem gör inte det bättre än Julia? Som den grymma frisörelev som hon är snyggade hon till håret mitt, och jag är såå nöjd!!
Tack Julia!! 

Annars har jag vart i stallet en stund idag, satsar på att få andas in så mycket stall- och hästlukt som möjligt innan operationen, lär väl bli lite svalt med det de första dagarna efter den. Kommer ha abstinens som bara den!!
Tankarna om operationen har svajat lite det senaste, mitt knä verkar vara inne i en ganska ok period (ok, så har det vart hela tiden, det går i skov, med värre perioder och med lite bättre, nu är de bättre perioderna inte bra, men ändå), och jag har funderat på om det verkligen ska vara nödvändigt med en operation (jag är uppenbarligen en riktig hare, är inte ett dugg nöjd med att de ska skära i mitt knä.. men försöker låta bli att fundera så mycket på det), utan att vilan och träning kanske skulle kunna göra susen ändå till slut (dock har ett år av detta inte funkat så bra, men ändå...) men idag fick jag svaret, det blev tvärstopp när jag gick ner för trappan här hemma. Satan i gatan vad det gjorde ont, kändes som en kniv kördes rakt igenom knät.. tog en stund innan jag kom ner för resten av trappan. Och nu är det inte roligt... Skit. Så ja, de får väl skära i det då, och rätta till det som är fel. Det är väl dumt att inte göra det nu när man fått genomgå alla undersökningar och slutligen fått en tid. Nu ska det bli bra! Har inte tid med att det ska trassla, så det så!!

Slutligen så ska jag passa på att tipsa om något urgott, och inte så vansinnigt farligt att sätta i sig; frusna bär (naturligtvis tinade och lätt värmda, funkar bra att mikra dem lite) och sedan klicka på lite Kesella vanilj, jisses så gott det är!!! Just nu har jag snöat in på körsbär, gud så gott!! Testa, jag lovar att ni inte blir besvikna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar