onsdag 8 augusti 2012

Lite variation förnöjer

Ja, varierat väder var det idag minsann! Jösses...

Dagen började med ganska ok väder, mulet, men uppehåll. men det höll inte så länge. Efter en liten stund öste regnet ner.  Pga vädret blev det omändringar i mina planer för dagen, och det blev så att Anna kom och plockade upp mig och jag fick åka med henne till Kungsbacka :) Tack bästa vännen för roadtrippen!! Lite uppehåll och blå himmel i regnet längs med vägen var det allt. Men när vi kom hem igen så mullrade det som bara den över skogen och ja, det regnade igen. Sedan blev det uppehåll, och strålande sol!! Väldigt trevligt! Men inte att det förblev så, strax därefter var det skyfall och åskan drog igång igen, rätt ordentligt denna gången. Då valde jag att lämna eländet och åkte upp till Karin och hälsade på henne och hennes fina Mirak, och det var både strålande sol, duggregn, störtskurar och hagel om vartannat på vägen, och lite träning blev det! När man inte själv kan få träna så är det i alla fall inte fel att få stå och gorma lite på andra :) Men längtar vansinnigt mycket till att jag ska kunna få träna jag med... Det fortsatte dock åska över skogen, men det höll sig på avstånd. Regnade lite lagom gjorde det dock, men inte så mycket så att jag inte kunde ha framme kameran :) De var så duktiga!! När Karin ridit klart så sprack det upp och det blev kanonväder igen. På vägen hem var det inte mindre än tre regnoväder som jag körde genom, bra att få in det på den korta biten att köra... Nu är det för närvarande uppehåll, vi får se hur länge det håller ;) Och ja, det har minst sagt vart varierande väder idag...

 Några bilder på fina ekipaget Karin och Mirak!!





8 kommentarer:

  1. Hur mådde lille Uno? För det är väl hemma hos Unos Karin?
    /eva

    SvaraRadera
  2. Jajemen det är det! Jo, han mår fint! Så nöjd och glad! Han lyckades tom skrämma skiten ur mig idag ;) Han var med i hagen under träningen och utan att jag märkte det smög han upp bakom mig, och när jag vände mig om stod han där med stora ögon och glodde på mig, kan nog lova att han skrattade gott åt min min och mitt läte ;D Haha, så söt!! Gosplutt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi,hi ja nog va det en härlig syn, undra vem som blev mest förvånad?? Kram karin

      Radera
    2. Haha, kan tänka mig det ;) Det var nog jag ;)

      Radera
  3. När Jonna red Uno förra året så hade hon en annan häst. Är denna ny? Fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Mirak är ny, hon har haft honom sedan i våras! Kanontrevlig!

      Radera
  4. Ja, visst är han underbar!! Va kul att vi fick vara med på din fina blogg viktoria:)))) kramar karin & mirak.

    SvaraRadera