fredag 17 augusti 2012

En ny dag

Idag damp brevet med den nya kallelsen till operationen ner i brevlådan, och denna gången hamnade jag i Skene. Helt ok. Men dagen var ju inte den bästa, den 27:e, alltså samma dag jag börjar i skolan... Kanske inte det bästa... Men jag har efter en hel del telefonsamtal fått klartecken från kursansvarige att det är ok att vara borta den dagen och troligen tisdagen med (jag tänker vara tillbaka på onsdagen, inget mer med det), och att det var bättre att det blev den dagen än en dag längre fram sa hon. Och det är nog helt sant. Borde missa mer när vi kommit en bit in i terminen. Nu var det mycket upplägg första dagen, och det kan jag ta redan på dagarna efter. Det är bra. Plus att info kommer att finnas på nätet, och klasskompisar kan uppdatera mig. Så det ska nog lösa sig. Hade vart skönt om det hade blivit av idag, då hade det vart klart nu och det hade inte hindrat i skolan... Men ibland vill det sig annorlunda, så som nu. Ska bli bra ändå, det är jag övertygad dom!!

En annan tanke som dykt upp är att jag måste nog försöka få tag på lite kläder... Jag är inte någon som handlar kläder titt som tätt, tycker det är urtrist, utan det blir när det gamla börjar bli trasigt ;) Och i just det läget är jag nu, detsamma gäller skor, jösses så tråkigt jag tycker det är att köpa skor (tråkigare än klädköp!)!! Bara när jag har så gott som bara trasor kvar av skorna förmår jag mig till att köpa nya, och ja, det är väl så med det med just nu ;) Så det blir till att se till att det blir några plagg och skor innan jag börjar! Annars kommer jag skämmas känner jag ;)
Hua var trist!! Haha, inte så många som är som jag antar jag ;D

Ett nytt träns till Minerva och Descarada hade vart roligare att köpa än kläder till mig själv!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar