måndag 6 januari 2014

Nu är det över.

Julhelgen alltså. Äntligen!!
Trettondagsafton idag, och det är väl vad man kan kalla det sista av julen. Det är vansinnigt gött!! Det är mysigt med jul så, men de så kallade högtidsdagarna, typ julafton och så, hade jag nog allt kunna klarat mig utan. Skulle vilja röja bort att juligt här hemma nu, men det får vänta till tentan är gjort och energi är samlad till det. Får har det såhär ett litet tag till, ganska mysigt trots allt, med röda gardiner och ljusstakar.


Med detta innebär det också att ledigheten är över, dags att gå tillbaka till vardagen i morgon. För min del gäller det att ta tag i sista veckan av terminen (alltså, våra terminer går nån vecka över årsskiftet), med en examination och en omtenta. Omtentan är den som fått mig spärrad från att börja nästa termin, den är kvar från termin 2, och den terminen måste man ha klarat för att få fortsätta i termin 4 utan måste ta studieuppehåll en termin, eller tills man klarat tentan som släpar. Dock sökte jag dispens för att få fortsätta och den blev beviljad, tack gode gud!! Att inte ha fått fortsätta hade vart den värsta motgången i mitt pluggande, och jag är otroligt glad för att jag fick fortsätta!! 
Tänker inte sätta mig i den sitsen igen, det blev för mycket av annat i höst, så hann inte lägga den energin som behövdes på att läsa in tentan och klara den. Nu är det fokus på det som måste göras, inget mer än det. 

Dessa dagarna denna veckan blir pluggdagar om något, imorgon tar vi en promenad på morgonen, sedan ska resten av dagen ägnas åt tentan. Så det så!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar