måndag 13 januari 2014

Termin 4!!

Jösses, det känns som det var en månad sedan jag klev in på skolan för första gången. Men det är ett och ett halvt år sedan redan. Helt galet. 
Att nu, från och med idag gå i termin 4 känns helt otroligt. Jag har klarat det så här långt!! Halva tiden har gått, vid denna tiden nästa år är det slutspurt, då är det dags för sista terminen. Kan säga att det kändes ouppnåeligt förra året när jag började termin två, så avlägset. Men nu känns det bra mycket närmare målet!! 
Bara det att det på universitet delas in i terminer istället för läsår, det har tagit ungefär till nu att fatta. Det låter trevligare tycker jag, det blir roligare att räkna ner så ;) 

Hur som helst, idag körde termin 4 igång, och det kommer inte att bli nån vila inte. Ingen av oss fattar hur vi ska hinna med allt, vi har 27 delmål att uppfylla, 27!! Varje mål är en egen uppgift som ska göras och bli godkänd på, det är en drös med skriftliga examinationer, några tentor, en mastodonthemtenta, ett par redovisningar, tre omgångar med praktik, fyra veckor åt gången, och säkert nåt mer jag missat. I mina ögon verkar detta helt galet, hur ska man hinna med??Förutom att man ska praktisera så är det ju föreläsningar som ska gås på och annat som ska göras!! Ja, vi får se. 
Jag tänker i alla fall gå in med inställningen att det ska gå, och att jag ska göra mitt bästa. Och vad det gäller alla saker som vi ska gå på, typ föreläsningar, så är mitt nya måtto; ingenting är tråkigt förrän motsatsen är bevisad!! Med andra ord ska jag gå på så mycket jag bara kan och tänka inför varje gång att det blir roligt och intressant. Och om det nu inte skulle vara det, utan känns ganska onödigt (mycket beror ju på vem som föreläser och så vidare), så kan jag ju smita tidigare, och ägna tiden åt sånt som måste göras. 
Hur som helt, dessa närmaste månaderna kommer att bli en tid som jag kommer att vara ganska osocial. Bara så att ni vet ;)

Kylan är har nu!!

4 kommentarer:

  1. Oj!! Vad jobbigt det låter:)hihi!
    Vad duktig du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jo, det känns lite jobbigt faktiskt ;) Tack vännen, jag lämpar på :)

      Radera
  2. Jisses vilket arb du har framför dig, men du fixar detta galant. Vi tror på dig och många andra med oss. KRAM

    SvaraRadera