onsdag 10 augusti 2011

Häst hela veckan ;)

Känns inte som att jag har så mycket annat att komma med nu än just hästinlägg, för det är ju trots allt just häst som är det som gäller hela denna veckan. Är ju på förmiddagarna uppe på ridskolan och hjälper till inför ridskolestarten nästa vecka. Och så har det blivit ännu mer häst på eftermiddagarna och kvällarna ;)
Har ridit en del, satt upp på Ville igår efter deras sommarlov, och han skötte sig så bra! Även idag var han med på noterna, dock så kändes han lite mer i sin egna värld, nådde inte fram till honom idag, kan dock bero på att han kände att jag inte hade hundra uppmärksamhet på bara honom, utan hade även koll på gänget som red ponnysarna, så att det gick bra tillväga för dom. Det är tillräckligt att ha koll på dom när man står på backen, sitter man på häst dessutom, då får huvudet fullt upp ;)
Fixade stallet efter vi var klara och släppt ut hästarna igen, och Alma var underbar och hjälpte mig!
Ikväll var jag återigen på ridskolan, fotade hoppträningen, både Klara och Ebba var med. Det gick verkligen super för båda, tills Klara och Blondy gjorde något snedsteg efter ett hinder och bägge dök i backen. Såg inte vad som hände precis, några andra hästar stod i vägen. Blondy verkar ha klarat sig bra, litet skrubbsår på mulen och ett litet skrap i pannan, annars ok såg det ut som. Klara tog smällen med ansiktet, stackarn drog nog på sig en hjärnskakning. Och en redig chock. Fy tusan, även jag blev skakis där. Men hon kom på benen och efter en stund kunde de åka hem. Stackarn, hon är nog bra öm i några dagar :( Men repar sig nog snart.

I morgon blir det ridskolan igen, rida ett par hästar, och stallpyssel. Trötter är jag, så jag blir inte långrandig här ikväll, så jag passar på att nu säga god natt!


En törstig Doris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar