måndag 8 augusti 2011

Jisses Amalia!!

Vilken dag!
Den har gått i ett, har hunnit sitta ner en gång idag, förutom när jag satt och körde bil... och det var när vi planerade resten av veckan!
Vad har jag gjort då? Mycket kan jag säga!

Började dagen med att diska, städa toaletten och vattna alla blommor, innan jag vid halv tio styrde kosan mot ridskolan. Där hämtade vi hem alla hästarna från betet, tog en något sprallig Ducati i första gänget, som gick lös på min arm totalt med knuffar, ryck och allt vad han nu kunde hitta på. Min axel som redan var öm (muskel/ledinflammation) blev ju knappast bättre ;) I nästa vända blev jag förste bilkörare istället, axeln fick vila från ytterligare knuffar och ryck, så jag skjutsade alla som skulle leda hästar till hagen i stället och plockade in batteri, aggregat, tömde och vände på vattenkaret och såg till att det såg hyggligt städat ut efter oss istället.
Väl hemma med hästarna blev det en massa pyssel, så att hästarna fick det bra. Och planering för veckan. Jag fick lov tillsammans med Jossan att få lite ansvar för att de stora hästarna skulle sättas igång under veckan, kul!! Jag och Jossan raggade lite folk till detta, och så var det några som såg till att det fanns folk till ponnysarna. Så i morgon kör vi igång med lite ridning, hoppas på att Vilde-Ville sköter sig hyfsat, haha!

Väl klara på ridskolan åkte jag hem och bytte om, åkte och handlade mat, och salva till hästarna, lagade maten, och hann på stående fot sätta i mig lite av maten med. För när det var gjort blev det en sväng till ridskolan och lämnade salvan, sedan direkt iväg till Vasells, fick frågan om jag ville vara med och visa Pirat för köpare idag med, och självklart ville jag det! Borstade även lite på Blondy och ryckte lite i hennes man, jämnade till den lite.

Hem igen, dammsög, fixade lite, duschade, åkte och tankade bilen och svängde sedan upp till ridskolan igen, lovad Klara att komma och kolla när hon hoppade clearround med Blondy :) Stannade till det var slut, och har med som vanligt med mig ett helt gäng bilder hem!
Men ska vara ärlig, ikväll orkar jag inte ladda över dom! Var hemma vid åtta, tog en promenad med Beata och Doris tillsammans med Christian, och sen så fick jag i mig lite mat. Och nu har jag suttit en stund i soffan och bara varvat ner... för det behövdes!
Nu är jag med all rätt väldigt trött! Och rätt mör ;)
Så nu ska jag nog försöka ta och slita mig från datorn och gå och lägga mig!
God Natt!!


Vackre Ville, i morgon får jag rida dig igen!

2 kommentarer:

  1. Oj! Du har iallafall inte svårt med att hitta på vad du skall göra på din semester:)hihi

    SvaraRadera
  2. Haha, nej, synd att sitta still, eller hur :)

    SvaraRadera