fredag 12 augusti 2011

Vilken vecka!

Ojoj, det har vart en hel del denna veckan!
Måndag, hämtade ridskolehästarna från betet. På eftermiddagen var jag med och visade Pirat för köpare och senare på kvällen var det hoppclearrond som jag var och kollade på.
Tisdag: Påbörjad igångsättning av hästarna, red Ville för första gången efter sommaren. Hade hand om att alla barn skötte sig och gjorde vad de skulle.
Onsdag: Samma som tisdag, plus mer stalltjänst. Fick dessutom ett bryt på en av ungarna, blev lite väl slapp i säkerhetshanteringen av sin häst. Röt ifrån som bara den, kanske inte så pedagogiskt, men vissa saker får mig att se rött ;) Men det blev bra sedan! På kvällen var jag tillbaka på klubben. tittade och fotade på hoppträningen.
Torsdag: samma igen, men utan utskällning av barn ;) Ville börjat vakna lite nu, tog ett par danssteg på bakbenen, men skärpte sig fort. Red även Pumba och Aramis, kul! Mock och plock i stallet och fixande av manar och svansar.
Fredag: samma igen då. Insläppet blev lite långdraget, vad sägs om 40 minuter innan vi fick in lilla gänget? tålamodsprövande... I dag skötte sig Ville kanoners!! Jobbade så fint med bakben och rygg! Red även Ducati, utan krav, bara ville ha hans uppmärksamhet, i en trevlig låg form, han är trots allt bara fem år. Snyggade till i stallet efter utsläpp, tävlingar i helgen, så ville att det skulle se snyggt ut. Och förberedde inför ridskolestarten nästa vecka.

Och vad händer i helgen? Jo, mer häst ;) Ska tillsammans med Eva se till att ridskolehästarna har det bra, att det finns vatten, lite sårvård och lägga ut hö. Och så blir det till att kolla och fota de lokala hopptävlingarna.

Detta var slutet på min semester, börjar jobba i nästa vecka igen. Hoppas min förkylning ger sig bara. Har ett sådant jobb där vi inte får komma med någon smitta, infektionskänsligt. Men så är det. Blir nog lite mer häst, kanske rida Ville i början på veckan, han behöver komma ner från sina moln han kan hamna på ibland om han ska fungera i verksamheten. Hjälper så gärna till att få honom på rätt spår! Vill verkligen att han ska vara kvar. Om inte annat blir det lektion på torsdag, då blir det Villeridning, bara längtar!!


Ville är en helt underbar häst, hade jag haft råd och möjlighet hade jag mer än gärna sett honom privathäst hos mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar