lördag 27 augusti 2011

Slösurfar...

Jag är allt bra trött nu, så här trött har jag inte vart på otroligt länge... Är alldeles knäsvag och mör i hela kroppen.
Har i alla fall varit på mycket bättre humör idag, än vad jag var igår. Fick klistra på stora fejksmajlet innan jobbet igår, kunde ju inte komma dit och visa hur grinig jag var... Köpte en godispåse på vägen, hjälpte något ;)
Idag har jag och brukaren jag jobbar hos vart på kattutställningen i Borås en stund. Riktigt kul att träffa Jill och katterna där! Och Jossan och Poker! Och så dök Anna-Carin upp en stund! Och riktigt roligt var det att Jills tjejer (Sunny's kullsystrar) nu har fått sina premier-titlar! Grattis!!!

Kom hem från jobbet lite efter fem och har inte gjort ett smack sedan dess. Åt lite mat som Christian serverade, och sedan inte nån nytta alls. Rätt skönt faktiskt. Har suttit och letat efter ett foto en stund, har inte hittat det än men trillade över dessa fyra, var för några år sedan så pysslig att jag satte mig och ritade av hästarna jag haft. Och fotade dem när de var klara. Lite kul att ha. Kanske skulle ta och plocka fram den där pysselådran igen, den är ju trots allt rätt rogivande! Är lite sugen på att rita av Ville, inte för att han är min, men gillar han så otroligt mycket, en alldeles underbar häst tycker jag allt! Skulle vilja rita av katterna med, men jag är helt urkass på att rita annat än häst, men får väl börja träna på detta :)


Pampas, min första häst som jag hade i ett år


Fjutte, denna störtsköna shettis hade jag en kort period samtidigt som jag hade Chickan


Monchique, eller Chickan som hon brukade kallas hade jag i tre år


Jason, min sista häst, honom hade jag i sex år

Jag saknar alla hästarna mycket, eller ja, Fjutte saknar jag inte för han finns fortfarande nära mig, en av mina bästa vänner äger honom och vi bor så gott som grannar ;)

12 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du ritat Victoira, hade inte vart fel att kunna måla så själv!! :))

    SvaraRadera
  2. Tack! Tar lite tid bara, men med lite kluddande blir det en häst tillslut!

    SvaraRadera
  3. Jättefina Bilder! Du kan säkert måla av dina katter oxå:)

    SvaraRadera
  4. Tack Jill :) Nja, jag har provat, men det resulterar mest i några konstiga figurer... Men får väl träna lite, så kanske det går tillslut :)

    SvaraRadera
  5. Du ritar jätte fint victoria :D!

    SvaraRadera
  6. Gud vad vackert du ritar Victoria! Du borde bli konstnär!

    Om du känner dig sysslolös igen kan du få måla av Bolero någon gång, en sån målning skulle inte sitta fel på väggen här hemma! :)

    SvaraRadera
  7. Tack Becky!
    Jodå, ska väl kunna ta och måla av Bolero nån dag, ska bara få lite tid till det :)

    SvaraRadera
  8. Håller med becky till 150%!!!

    Om du har tid att måla av spice så får du också göra det hehe =D

    SvaraRadera
  9. Tack Ebba! Spice är tillagd till listan nu med då :)

    SvaraRadera
  10. ÅH, superfina! Haha, kan man lägga till Grisen i listan oxå? (A)

    SvaraRadera
  11. Tack :) Jupp, det går fint, men vågar inte lova när det blir klart!

    SvaraRadera